kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات:

با بی‌عدالتی مبارزه کنید و دست مفسدین و سودجویان را قطع کنید

آیت‌الله رئیسی در دیدار با وزیر، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات گفت: شما باید تلاش کنید فساد کمتر شود و به اجرای عدالت برسیم. هیچ بی‌عدالتی را برنتابید و دست سودجویان و مفسدین را قطع کنید.
 
 
 
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه با حضور در وزارت اطلاعات در دیدار با وزیر، مدیران و کارکنان این وزارتخانه به مناسبت هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از زحمات مجاهدانه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد شهدای وزارت اطلاعات تصریح کرد: باید ابعاد مبارزه با دشمن را شناخت و گام‌های محکمی در این مسیر برداشت. وزارت اطلاعات موفقیت‌های کم‌نظیری همچون مبارزه با گروهک‌های معاند، شناسایی و دستگیری جواسیس و جلوگیری از نفوذ و صیانت از نظام را در کارنامه خود دارد اما امروز نیازمند تحول و بازنگاه به حرکت وزارت اطلاعات هستیم.
رئیسی با تأکید به اینکه امام خمینی(ره) روحیه تحول‌خواه داشتند، اظهار داشت: هر وقت به وضع موجود راضی شدید بدانید در آینده با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد لذا برای پیشرفت نیازمند ایجاد تحول در امور هستید.
وی با برشمردن سه گام اساسی برای ایجاد تحول خاطرنشان کرد: اولین گام؛ تحول در شناخت و رویکردهاست. انسان تحول‌خواه می‌تواند تحول ایجاد کند. دومین گام؛ تحول فرایندی است و باید فرایندها متحول شوند. سومین گام؛ تحول نهادی است. باید سازوکار مناسب با مأموریت‌ها ایجاد شود و این سازوکارها موجب چابک شدن دستگاه شوند.
رئیسی با تشریح وظایف حراست سازمان‌ها و ادارات تأکید کرد: حراست‌ها چشم بینای وزارت اطلاعات و نظام هستند و نباید اجازه دهند زدوبند و فساد مردم را آزار دهد. نباید شاهد نفوذ، فساد اداری، مدیران ناصالح و کم‌انگیزه باشیم بلکه باید افراد صالح در بخش‌های مختلف جای گیرند.
وی تأکید کرد: در دولت سیزدهم «نشد»، «نمی‌شود»، «اعتبارات وجود ندارد»، «نمی‌توان» نداریم. فرهنگ ما، فرهنگ شهید قاسم سلیمانی و «ما می‌توانیم» است.
رئیس‌جمهور افزود: باید با جریان سازمان‌یافته، مافیای قاچاق و مواد مخدر و مافیای واردات بی‌رویه به‌طور مداوم مبارزه شود. همان‌طور که شما گروهک‌های ضدانقلاب را به زباله‌دان تاریخ سپردید دست سودجویان و مفسدین را قطع کنید.
رئیسی خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: کارنامه شما نشان می‌دهد که در کارهای بسیاری موفق بودید و پیچیده‌ترین نفوذها را کشف کردید. مهم‌ترین رمز موفقیت شما اتکای به خداوند است.
رئیس‌جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که باید وزارت اطلاعات صد درصد انقلابی باشد، تصریح کرد: انقلابی اندیشیدن، انقلابی عمل کردن، تحت تأثیر سیاست‌بازان قرار نگرفتن و با صلابت کارها را پیگیری و به سرانجام رساندن از ویژگی‌های نیروهای وزارت اطلاعات است.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از مشورت نیروهای زبده و قدیمی وزارت اطلاعات تأکید کرد: میدان مدیریتی وزارت اطلاعات باید دست نیروهای انقلابی باشد. شما باید تلاش کنید فساد کمتر شود و به اجرای عدالت برسیم. هیچ بی‌عدالتی را برنتابید با حساسیت با بی‌عدالتی مبارزه کنید تا این بی‌عدالتی ریشه‌کن شود. فقر، فساد و تبعیض نباید در کشور باشد و زیبنده نظام اسلامی نیست. وزارت اطلاعات باید در کنار آسیب‌شناسی برای آسیب‌زدایی نیز پیشگیری کند.
رئیسی با اشاره به اینکه گام برداشتن در مسیر صحیح موانعی نیز در پیش روی خود دارد، تصریح کرد: یکی از اموری که نیاز به استقامت دارد همین اصل «جهاد تبیین» است. اگر بخواهید عَلَم عدالت‌خواهی، دین‌مداری و حق را بردارید بسیار هیاهو می‌کنند اما نباید دچار چرخش شده بلکه باید در این مسیر ثابت‌قدم ماند. مهم آن است که فرد احساس کند در مسیر درست حرکت می‌کند و نگاهش حق‌طلبانه، عدالت‌خواهانه و در مسیر مبارزه با فساد و کج‌روی‌ها باشد.
مدیران با جدیت مصوبات سفر استانی را اجرایی کنند
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را از زمینه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.
رئیس قوه مجریه با‌ اشاره به نقش برجسته مدیریت در نظام اداری، گفت: بخش زیادی از موفقیت نظام اداری در گرو مدیر باانگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی است و مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.
رئیسی تأکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی براساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به‌دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است.
رئیس دولت سیزدهم با تأکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای ریشه کردن فقر مطلق، گفت: برای دهک‌های زیر خط فقر لازم است متناسب‌سازی انجام شود و در این راستا دولت به‌دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است؛ ضمن اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.
رئیسی همچنین با ابراز نگرانی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی مازندران گفت: این موضوع دردناک است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است رسانه ملی هشدارهای لازم را به رانندگان ارائه کند و دستگاه‌های مربوطه، اقدامات ضروری و جدی در این زمینه انجام دهند.
با همه توان به‌دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها
و آبادانی کشور هستیم 
رئیسی همچنین در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران با‌ اشاره به اینکه دولت مردمی، دولت هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با بیش از نیمی از اعضای دولت سیزدهم بعد از انتخابات آشنا شدم و معیار اصلی در انتخاب وزرا و معاونان، کارآمدی و برخورداری از روحیه انقلابی آنان بوده است.
رئیس‌جمهور یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت مردمی را توجه به روستا و فعال کردن اقتصاد روستا اعلام کرد و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی را علت اصلی مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، باید اقتصاد روستا فعال شود.
رئیسی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص خواهد یافت تا مشکلات این حوزه برطرف شود زیرا کشاورزی در استان محوریت دارد و همه باید به آن توجه کنند تا با استقرار صنایع تبدیلی، میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده بالا، افزایش یابد.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در جنگل‌های مازندران بر لزوم برخورد با این تخلفات تأکید کرد و گفت: معتقدیم در این دولت نباید به‌صورت واکنشی برخورد شود و باید قبل از هرگونه تخلفی جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.
آیت‌الله رئیسی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از سواحل آزادسازی شده تأکید کرد و گفت: باید در این حوزه تقسیم وظایف انجام شود تا از سواحل آزادسازی شده به نفع مردم به‌صورت قانونمند استفاده شود و مردم در فضای امن، نشاط‌آور و امیدبخش در این سواحل حضور یابند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام جدی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: در ماه‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و همه دولتمردان شبانه‌روز در تلاش هستند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
رئیسی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.
تحول در وضعیت کشاورزی استان مازندران
با تصمیمات اتخاذ شده
رئیس‌جمهور همچنین در نشست خبری پایان سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزی استان گفت: کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت در این سفر بوده است و به‌دنبال آن هستیم که اقتصاد روستا برای روستائیان مقرون به صرفه و همراه با امیدبخشی باشد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در جریان این سفر بیشترین اعتبار برای حوزه کشاورزی اختصاص یافته است و با تصمیمات اتخاذ شده، وضعیت کشاورزی در استان مازندران متحول خواهد شد.
رئیسی در پاسخ به سؤالی درخصوص توجه دولت به توسعه کریدور شمال- جنوب و بازدید از بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد و مصمم هستیم زیرساخت‌های آن به‌طور کامل تکمیل شود و به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل گردد.
رئیس‌جمهور درخصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان مازندران گفت: در بودجه سال آینده صندوقی زیرنظر استانداران پیش‌بینی شده است که درآمدهای استان از جمله حق مالکانه معادن و فروش اموال مازاد دولت در آن واریز می‌شود و استان‌ها با استفاده از منابع آن می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تامین کنند.