kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
در بیانیه پایانی نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم تأکید شد

دولت بر حمایت ویژه از اقشار آسیب‌دیده در جامعه تمرکز نماید

در بیانیه پایانی نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم ضمن تأکید بر تحول در عرصه‌های مدیریتی کشور تصریح شد: دولت خدمتگزار بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب و بسط عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بر اولویت‌های اقتصادی ـ معیشتی و حمایت ویژه از اقشار آسیب‌دیده در جامعه تمرکز نماید.

 

نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
در این بیانیه آمده است: ضمن تشکر از تلاش‌هاى گسترده دولت خدمتگزار، خبرگان ملت انتظار دارند با توجه به اینکه فرصت خدمت، محدود است به‌صورت شبانه‌روزی و با روحیه مردمی ای که بحمدالله دارند؛ با عقلانیت و غیرت دینی در جهت تحول در عرصه‌های مدیریتی کشور اهتمام ورزد و بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب و بسط عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بر اولویت‌های اقتصادی ـ معیشتی و حمایت ویژه از اقشار آسیب‌دیده در جامعه تمرکز نماید.
در ادامه بیانیه مذکور خاطرنشان شده است: بی‌تردید تحقق وعده‌های دولت که با تکیه بر اصل اساسی «ما می‌توانیم» مطرح شده است در گرو «به‌کارگیری همه نیروهای متخصص و معتقد به مبانی انقلاب»، «شناسایی ظرفیت‌ها»، «استفاده از اصل برنامه‌ریزی براساس اولویت‌ها» و «تعامل سازنده و مبتنی بر اصل عزت، حکمت و اقتدار براساس مصالح ملی و اسلامی با کشورها به‌ویژه همسایگان و کشورهای منطقه» است. از این رو، باید با استفاده از اصل برنامه‌ریزی براساس اولویتها و مقابله با تهدیدها و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌های تازه‌ای برای نقش‌آفرینی صاحبان اندیشه و ابتکار فراهم آورد و با تأمین امنیت اقتصادی، زمینه بهره‌وری سالم از ثروت و سرمایه‌های کشور را هموار نمود.
در این بیانیه همچنین تأکید شده است: مبارزه جدّی با ابتذال فرهنگی به‌خصوص رفع آسیب‌ها و ساماندهی فضای مجازی و مدیریت آن با لحاظ همه جوانب، یکی از دغدغه‌های جدّی دلسوزان نظام و مردم متدین جامعه است. لذا با اذعان به ضرورت استفاده از فناوری‌‌های نوین به‌ویژه فضای سایبر در عصر حاضر از سران محترم قوا و نهادهای فرهنگی کشور می‌خواهیم با تکیه بر مبانی دینی و اتخاذ سیاست‌های صحیح و نظارت بر حُسن اجرای امور، ضمن تعمیق گفتمان دینی و معرفت اسلامی از بُروز مفاسد فرهنگی و معضلات اجتماعی آسیب‌زا بکاهند و تمام توان کشور را به کار گرفته تا علاوه بر وضع قوانین، فرهنگ‌سازی مناسب و حمایت زیرساختی از پیام‌رسان‌های بومی و ايراني، شرایط برای تحقق ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش، فراهم گردد.
همچنین در بیانیه مذکور تصریح شده است: ضمن تشكر از تلاش‏ هاى دلسوزانه تيم مذاكره‌كننده‏ هسته‏اى، تأکید می‌شود که راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای باید در راستای کاهش آلام مردم و تلاش برای لغو کلیه تحریم‌ها با تضمین معتبر و در نهایت بی‌اثر کردن ابزار تحریم باشد. لذا امید است ضمن هوشیاری و رصد توطئه‌هاى دشمنان، كار با تدبير، سرعت، قاطعيت و هماهنگ با عزت و مصلحت نظام اسلامى و حفظ دستاوردهاى دانشمندان به خصوص شهداى هسته‏اى پيش رود.
تصویب ۵ فصل
از قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله سید احمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در حاشیه اختتامیه اجلاسیه خبرگان در جمع خبرنگاران بیان داشت: رهبر انقلاب سیاست‌های ملی را در مورد انتخابات تبیین کردند و از نهادهایی که از آغاز به این سیاست‌گذاری رهبری لبیک گفتند، مجلس خبرگان بود.
به ‌گزارش فارس، وی با‌ اشاره به اصلاح قانون انتخابات خبرگان خاطرنشان کرد: اصلاح قانون آیین‌نامه انتخابات خبرگان را کمیسیون آیین‌نامه در ۷ فصل نوشت و تاکنون ۵ فصل بررسی و تصویب شده است و فصل ششم و پنجم و هفتم مانده که امیدواریم فرصت باشد در اجلاس بعدی این قانون را به انجام برسانیم.
آیت‌الله خاتمی همچنین با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز به دستور رهبر انقلاب به عهده مجلس خبرگان گذاشته شد، افزود: کمیته‌ها گزارش‌ها را برای تقدیم به رهبری آماده کردند و در این عرصه هم از خبرگان و هم نخبگان بیرون خبرگان استفاده شده است.