kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
سید عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابیون یمن:

حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد / عربستان و امارات ابزارهای بی‌ارزش آمریکا هستند

 

سرویس خارجی-
رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان پیروزی‌های بزرگی برای امت اسلامی به ارمغان آورده بیان داشت: «آمریکا و اسرائیل نگاه تحقیر‌آمیزی به رژیم‌های سعودی، امارات و
آل خلیفه و همه سازشکاران دارند.»
«سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز شهادت «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر سابق حوثی‌ها که اخیرا معلوم شد سال 2004 به دست سعودی و آمریکا ترور شده است، به سخنرانی و بیان آخرین مواضع این جنبش قدرتمند یمنی درخصوص تحولات داخلی و منطقه‌‌ای پرداخت. طبق اعلام شبکه المسیره، رهبر مقاومت یمن در سخنان خود، شهید حسین بدرالدین الحوثی را پرچمدار طرح قرآنی و عدالت دانست و به مواضع وی در حمایت واضح از فلسطین و مخالفت با سازش و ائتلاف با دشمن صهیونیستی اشاره کرد.
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به روند عادی ‌سازی روابط برخی کشورهای سازشکار عرب با رژیم صهیونیستی افزود:« در برهه کنونی مواضع انکار‌کننده حق در قبال فلسطین وجود دارد و در راستای حرکت به سوی عادی ‌سازی و ائتلاف با دشمن اسرائیلی حرکت می‌شود.» وی افزود، برخی به دنبال این هستند که چهره رژیم صهیونیستی را از یک اشغالگر غاصب به یک دوست قابل ائتلاف و همزیستی تغییر دهند. آنانی که به دنبال ائتلاف با رژیم صهیونیستی هستند در قبال مقاومت دیدگاه منفی دارند.
جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌الله لبنان
عبدالملک الحوثی افزود:
«رژیم‌های مزدور علیه حزب‌الله اقدام می‌کنند و جنگ رسانه‌ای و سیاسی و اقتصادی علیه آن دارند و پول‌هایی با هدف در تنگنا قرار‌دادن آن تزریق می‌کنند.» الحوثی گفت: «حزب‌الله پیروزی‌های بزرگی برای امت اسلامی محقق کرده است و آبروی امت اسلامی در جنگ با رژیم صهیونیستی را حفظ کرده است. رژیم‌های مزدور همچنین علیه سوریه، عراق، ایران و ملت مظلوم بحرین و ملت ما یمن، عمل می‌کنند. این رژیم‌های مزدور در حال حاضر مرتبط و دارای ائتلاف آشکار با دشمنان امت اسلامی هستند.»
نگاه واقعی آمریکا به کشورهای وابسته عربی
الحوثی همچنین اعلام کرد: «آمریکا و اسرائیل نگاه تحقیر‌آمیز به رژیم‌های سعودی و امارات و آل خلیفه در بحرین و همه سازشکاران دارند. آمریکا و اسرائیل این رژیم‌ها را ابزاری بیش نمی‌دانند و احترامی برای آنها قائل نیستند. آمریکایی‌ها تضمین امنیت رژیم صهیونیستی را در فروپاشی مسلمانان و تسلیم شدن و در خدمت آنها بودن می‌دانند.»
وی گفت: «آمریکایی‌ها به سازشکاران به عنوان ابزاری بی‌ارزش می‌نگرند. از ما می‌خواهند که سرسپرده دشمنان باشند. دشمنان و مزدوران با نام دین در جهت مصادره حق فلسطینی‌ها و تحریف معانی آیات قرآنی در جهت خدمت به این هدف حرکت کردند. از تسلیم شدن و قبول به مصادره حقوق به نام صلح نام می‌برند و در جهت به بردگی کشیدن امت اسلامی تحت عنوان آزادی و حقوق بشر حرکت می‌کنند.»
ایران‌هراسی حربه آمریکا و اسرائیل
الحوثی افزود: «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایران را به عنوان دشمن عرب و مسلمانان و رژیم صهیونیستی را به عنوان دوست قلمداد کردند. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال این هستند که امت اسلامی در بحران و بی‌ثبات بماند تا خیزشی صورت نگیرد. هر رویکرد آزاد و صادق ضد اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب به عنوان مجوسی و مستبدانه و عناوین منفی دیگر تلقی می‌شود.»
رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: «مزدوران به مستشاران آمریکا و صهیونیستی و انگلیسی تکیه دارند و ما به خداوند و قرآن کریم. به هر‌اندازه سختی و چالش پیش روی ما باشد ما با شرافت و کرامت و عزت عمل می‌کنیم. ما به خداوند تکیه می‌کنیم و آنها به آمریکا و اسرائیل.»
الحوثی ادامه داد: «دشمنی که ما با آن روبه رو هستیم به دنبال نابودی همه چیز است و اینکه ملت ما تسلیم شوند تا بر آن سیطره یابند. دشمنان خواهان آن هستند که یمن سازشکار و تحت سلطه آمریکا و اسرائیل و خادم دشمنان امت اسلامی باشد.»
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی به عمق امارات تاکید کرد: «هنگامی که موشک دقیق به ابوظبی اصابت کرد و تکنولوژی آمریکا نتوانست آن را رهگیری کند، نگرانی شدیدی بر دشمن اسرائیلی حکمفرما شد.»