kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
با راه‌اندازی سامانه‌ای جدید

دیگر هیچ همراه بیماری شب را در چادر نمی‌خوابد

 
 
 
 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: سامانه‌ای برای ثبت‌نام همراه بیمار طراحی شده که به‌صورت نرم‌افزاری و درخواست متقاضی، همراه بیمار می‌تواند شب را در یک اقامتگاه بگذراند. 
احمد احمدی صدر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: تست‌های اولیه این سامانه انجام‌شده است و به‌صورت رسمی از روز مددکار که حدود ۱۰ روز دیگر است کلید می‌خورد. در حال حاضر قرار است این سامانه به‌صورت مشارکتی با وزارت بهداشت و درمان و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری کارش را آغاز کند، اما رفته‌رفته دیگر سازمان‌ها و خدمات دیگر برای حمایت از همراهان بیمار به این سامانه ملحق می‌شوند. اما نکته‌ای که باید همین حالا به آن اشاره‌کنم این است که زمان می‌برد تا استفاده از این اپلیکیشن فرهنگ‌‌سازی شود.
وی با اشاره به ساز و کار این سامانه اظهارداشت: به‌محض بستری بیمار، مددکار بیمارستان در جریان شرایط خاص همراه بیمار قرار می‌گیرد و همان موقع او را راهنمایی می‌کند تا از این اپلیکیشن بدون پرداخت هزینه استفاده کند. چیزی که اینجا اهمیت دارد همکاری به‌موقع مددکار است. مددکار باید اطلاعات کامل همراه بیمار را ثبت کند تا در صورت نداشتن منزل و تنها ماندن در شهر تهران بتواند نزدیک‌ترین مکان اسکان را با توجه به وضعیت خانواده و یا شخص برای او در نظر بگیرد مثلاً اینکه همراه بیمار خانم است یا آقا؟ فرزندی دارند یا خیر؟ چند نفر هستند؟ آیا خانواده هستند؟ بر اساس این اطلاعات مکان مناسب برای همراه بیمار در نظر گرفته شود.