kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

ساخت کیت تشخیص بیماری‌های عفونی در ایران برای اولین بار

برای نخستین بار در کشور برای بر طرف کردن نیاز تشخیصی و تحقیقاتی کشور طراحی و تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی متعددی هم چون ویروس هپاتیت B و C، ویروس HPV(عامل بیماری سل) با دقت و کیفیت بالا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین تولید‌کننده کیت‌های کرونا در کشور موفق به تولید کیت تشخیص مولکولی ویروس HPV (پاپیلومای انسانی شایع‌ترین عفونت مقاربتی در انسان)، هپاتیت B و C، مایکو باکتریوم(عامل بیماری سل) شد.
برای نخستین بار در کشور، «روژه تکنولوژی» پس از تولید کیت کرونا اکنون برای بر طرف کردن نیاز جامعه تشخیصی و تحقیقاتی کشور موفق به طراحی و تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی متعددی هم چون ویروس هپاتیت B و C، ویروس HPV (عامل اصلی زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در بانوان) و مایکو باکتریم (عامل بیماری سل) با دقت و کیفیت بالا شد.
محمدباقر محمودی، مدیرعامل «روژه تکنولوژی» تولیدکننده کیت‌های تشخیص ملکولی با بیان اینکه اکنون یکی از دغدغه‌های ایران تولید کیت‌های ایرانی و بی‌نیاز شدن در حوزه واردات است، گفت: اولین شرکتی هستیم که مجوز کیت‌های تشخیصی همزمان کووید و آنفلو‌آنزای A،B را از وزارت بهداشت اخذ کرده‌ایم و اکنون به طور رسمی و مدون کیت ویروسی HPV و HIV و HBV را طراحی کرده‌ایم که در حال حاضر دو کیت HPV و HBV آماده تولید و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت آماده ورود به آزمایشگاه است.