kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
به بهانه سالگرد شهادت دکتر علیمحمدی و مصطفی احمدی‌روشن

نهادینه‌شدن فناوری هسته‌ای در ایران به برکت خون شهدای هسته‌ای

سرویس سیاسی-
عبور حیرت‌آور از مرزهای علم با کار جهادی جوانان مؤمن، برنامه دشمن برای توقف توانمندی‌‎های نظام اسلامی را خنثی کرد. شقاوت‌پیشگان از تصرف عرصه‌های علم به چنان وحشتی افتادند که کمر به قتل آن دانشمندان پرتلاش و نورانی بستند. امروز سالروز شهادت شهید دکتر مسعود علی‌محمدی است و روز گذشته سالروز شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن. نخبگانی که به همراه دیگر دانشمندان، به صفوف مقدم علم رفتند و بن‌بست‌ها را شکستند. آنان فناوری اتمی را که دشمن در اختیار خود نگاه داشته بود، به دست آوردند و به آحاد مردم بشارت دادند و احساس عزت بخشیدند. جهاد علمی آنها با روحیه ایمانی و انقلابی نماد شکست نقشه دشمن برای دین‌زدایی و علم‌زدایی است. دو بُعد موثر این حماسه‌سازان علمی در مقابل دشمن که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند؛ مقتدای انقلاب 29 دی 1390 چند روز پس از شهادت شهید احمدی‌روشن در جمع خانواده شهید با اشاره به اینكه این شهدای نخبه جوان مایه افتخار كشور هستند، خاطرنشان كردند: «ارزش وجودی این شهدا از دو بعد قابل توجه است: جنبه اول، فعالیت‌های علمی و تحقیقی و تسلط آنان به كارهای مهم و حساس است كه نشان از استعداد برتر و نخبگی آنان دارد و جنبه دوم، ابعاد الهی و معنوی این جوانان است كه همین عامل زمینه را برای شهادت آنان آماده می‌كند.»
اراده شوم دشمن با مجاهدت و کار بسیجی‌وار شهدای جهاد علمی ناکام ماند. آنان با جهاد خود و خون پُربرکت خود نگذاشتند دست ملت بزرگ ایران و نسل آینده به طرف غربی‌ها دراز باشد. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ششم آذر 1393 نیز فرمودند: «رضایى‌نژاد، على‌محمدى، احمدى‌روشن؛ اینها نخبگانى بودند در وادى علم و تحقیق که بسیجى‌وار کار کردند؛ شهید شهریارى بسیجى‌وار کار کرد.»
شهید دکتر مسعود علی‌محمدی در سال 1371 دوره دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را در دانشگاه شریف به پایان رساند و از اساتید تراز اول فیزیک ایران بود. ایشان 22 دی 1388 بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور که در یک موتورسیکلت مقابل منزلش جاسازی شده بود، به مقام رفیع شهادت نائل شد. شهید احمدی‌روشن متولد 17 شهریور 1358 بود. سال 1381 دوره کارشناسی رشته مهندسی شیمی را در دانشگاه شریف به پایان رساند. ایشان در زمینه تهیه تجهیزات هسته‌ای فعالیت می‌کرد و در زمان شهادت، معاون بازرگانی سایت نطنز بود. مصطفی احمدی‌روشن پنج‌شنبه 21 دی 1390 بر اثر چسباندن بمب مغناطیسی به خودرو توسط عوامل استکبار و صهیونیسم به شهادت رسید.
هرجا کسانی سازِ سازش کوک کردند، دشمن مواضع گستاخانه‌تری علیه ما گرفت. شهیدان علی‌محمدی و احمدی‌روشن در دوره اوباما ترور شدند. همان آقای تحریم و کراواتی دموکرات که عده‌ای به او حرف‌های تملق‌آمیز زدند و امید گشایش بستند. اما جهادگران عرصه علم و فناوری رهنمود پُرتکرار و راهبرد کلان رهبر فرزانه انقلاب در راستای قدرتمند شدن ایران را عینیت بخشیدند و در همین راه در اقدام تروریستی عناصر وابسته به سیا و موساد به فیض شهادت نائل آمدند.
مسیر این جهادگران پُررهرو است. دانشمندان و استادان و دانش‏پژوهان کشور با همت عالی راه معنوی و علمی آنها را ادامه می‌دهند و قله‌های دیگر را فتح می‌کنند.