kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی هشدار داد

آمریکا در خطرناک‌ترین دوران قرن قرار دارد

«سناتور لیندسی گراهام» با هشدار درباره برنامه‌های دموکرات‌ها در آمریکا آنها را به «دستورکار رادیکال و ناکام» تشبیه کرد و هشدار داد که «آمریکا در خطرناک‌ترین دوران تاریخ صد ساله اخیر خود قرار دارد.»

 

سرویس خارجی-
این روزها کم نیستند کسانی که در مورد افزایش شکاف‌ها، وقوع جنگ داخلی، پایان هژمونی آمریکا و...هشدار می‌دهند. در جدیدترین مورد سناتور «لیندسی گراهام» نیز که از جمهوری‌خواهان سرشناس آمریکاست، در مصاحبه‌ای رادیویی در مورد وضعیت خطرناک پیش روی کشورش ابراز نگرانی کرد. او در این باره گفت که «دونالد ترامپ در نامزدی برای انتخابات بعدی موفق می‌شود و حزب جمهوری‌خواه هم می‌تواند در انتخابات میان دوره امسال کنگره به دستاوردهای گسترده‌ای برسد چون سیاست‌های لیبرال نماینده آمریکا نیست.» وی سپس با انتقاد از عملکرد «دموکرات‌ها» اظهاراتش را این گونه ادامه داد که: «آنچه دموکرات‌ها برای انجامش تلاش دارند،
تکه تکه کردن قانون اساسی است. آنها تلاش دارند تا توازن قدرت در این کشور را برهم بزنند... این رادیکال‌ترین رویکرد به نظارت و بررسی قانونی است که در طول حیاتم دیده‌ام...رای‌دهندگان آمریکایی به دستورکار رادیکال و ناکام دموکرات‌ها توجه می‌کنند، برنامه‌ای که واشنگتن را با خطرناک‌ترین دوران از اواخر دهه ۱۹۳۰ که رکود بزرگ رخ داد، مواجه کرد...تردید دارم که مسئله شورش و حمله هواداران ترامپ به کنگره در شش ژانویه سال گذشته موجب شود که آمریکایی‌ها در انتخابات بعدی به دموکرات‌ها رای بدهند.»
تورم و طوفان توئیتری علیه بایدن
خبر دیگر از آمریکا اینکه شهروندان آمریکایی برای تنبیه و انتقاد از جو بایدن، با به راه‌انداختن هشتگی در توئیتری، به افزایش قیمت‌ها و قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها اعتراض کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران هشتگ (قفسه‌ها خالی است بایدن) روز یک شنبه در صدر موضوعات پرطرفدار توئیتر قرار گرفت. این هشتگ برای دومین بار طی چند ماه گذشته، در اعتراض به اوضاع اقتصادی آمریکا و بحران زنجیره تامین کالا ایجاد شد.به گزارش اسپوتنیک، قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها، افزایش قیمت‌ها و تمجید بایدن از پیشرفت دولت در حل مشکلات زنجیره تامین، دست به دست هم دادند تا کاربران آمریکایی اعتراض خود را در قالب این هشتگ بیان کنند. کمبود محصولات و کالاها، قیمت‌ها را افزایش داده و تورم را به سطوح بالاتری کشانده است. بحران زنجیره تامین و کمبود کالا در خواربارفروشی‌های آمریکا موضوع جدیدی نیست. اما این هفته و با اولین بارش برف، قفسه‌ها خالی‌تر از گذشته بنظر می‌آیند. اکثر کاربرانی که از این هشتگ حمایت کردند، عکس‌هایی از قفسه‌های خالی و نیمه خالی سوپرمارکت‌ها را به اشتراک گذاشتند.
آمار تکان دهنده خودکشی
خبر دیگر از آمریکا اینکه بر اساس آمار منتشر شده پنتاگون، از آغاز سال 2020 (دی 1399) تا پایان سپتامبر 2021 میلادی (شهریور 1400)‌، آمار خودکشی در ارتش آمریکا از تعداد نظامیانی که از آغاز شیوع ویروس کرونا در اثر ابتلا به آن مرده‌اند نیز فراتر رفته است. به نوشته وبگاه خبری «یاهو نیوز»، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و  این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسیده است. این در حالی است که از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ۸۸۶ نظامی این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا مرده‌اند.
فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۶۳ نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند که ۷۰ نفر از آنها نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی بوده‌اند. به گزارش فارس یاهو نیوز نوشت طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که تابستان امسال منتشر شده، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند.این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه‌انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.