kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
رئیس‌جمعیت هلال احمر خبر داد

آغاز فصل دوم امداد‌رسانی به سیل‌زدگان

رئیس‌جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بازتوانی روحی و روانی سیل‌زدگان و امدادگران از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است، از آغاز فصل دوم امدادرسانی جمعیت هلال احمر به سیل‌زدگان خبر داد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر درخصوص وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور گفت: با توجه به اعلام هشدار درخصوص وقوع سیل، جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل قرار داشت و عملکرد خوبی نیز از خود نشان داد اما در جهت بهبود عملکرد باید به سمت آسیب‌شناسی حرکت کرد.
کولیوند افزود: یکی از ضروریات دیگر نیز آموزش به شهروندان است تا پس از وقوع سانحه به شکل مناسبی از اقلام زیستی استفاده کنند تا بار دیگر دچار سانحه نشوند. یکی از دغدغه‌های اصلی ما شارژ انبارهای امدادی در استان‌های مختلف کشور است و امری ضروریست که در این خصوص نامه‌نگاری با ریاست جمهوری انجام و منتظر پاسخ از سوی سازمان مدیریت هستیم. وی ادامه داد: در سیل جنوب کشور یک همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی بی‌نظیری رخ داد که کمک کرد تا امدادرسانی به بهترین شکل انجام شود. نقش ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه پررنگ بود و چهار فروند هواپیما در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دادند تا محموله‌های امدادی به مناطق مختلف کشور در سریع‌ترین زمان ممکن برسد. رئیس‌جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که سایر دستگاه‌ها نیز در کنار جمعیت هلال احمر در عرصه امدادرسانی حضور داشتند، اظهار داشت: حضور جهادی و میدانی استانداران نیز تحسین برانگیز بود و شاهد بودیم که عملاً در عرصه امدادرسانی حاضر بودند و این‌گونه نبود که صرفا بازدیدکننده باشند. کولیوند با اشاره به معضلات مناطق سیل‌زده گفت: شهروندان این مناطق نجیب و سخت‌کوش هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند تا زندگی بهتری برایشان فراهم شود. از سوی دیگر نیاز است تا زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده تقویت شود و به گونه‌ای هدایت آب‌های سطحی در این مناطق سامان‌دهی شود.
وی تاکید کرد: فصل دوم امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور آغاز شده و همچنان مدیران استانی در مناطق حضور دارند تا زندگی شهروندان به وضعیت عادی خود بازگردد و تا آخرین لحظه در کنار مردم هستیم. امروز امید مردم به هلال احمر است و ما باید در کنار مردم باشیم. همان‌گونه که با از خودگذشتگی امدادگران 10 نفر از شهروندان که در یک کامیون در میان سیلاب گرفتار شده بودند، نجات داده شدند.
رئیس‌جمعیت هلال احمر بیان داشت: بازتوانی روحی و روانی سیل‌زدگان و امدادگران از اولویت‌های هلال احمر است و تلاش خواهیم کرد تا شهروندان و امدادگران در وضعیت مناسبی قرارگیرند. تیم‌های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز به مناطق سیل‌زده اعزام خواهند شد تا فصل جدیدی از خدمت‌رسانی به مردم استان‌های جنوبی انجام شود.