kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
رئیس‌جمهور:

گرانی برخی اقلام دارویی به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد

رئیس‌جمهور گفت: لازم است وزارت بهداشت و درمان با جدیت پیگیری کند و اجازه ندهد افراد سوداگر در زمینه گرانی اقلام دارویی فعال شوند.

 


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مردم به‌خاطر استقبال از تزریق دوز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: امروز تشخیص متخصصین پزشکی این است که تزریق دُز سوم واکسن کرونا در صیانت از جان مردم در مقابل ابتلا به کرونا موثر است و لازم است مراکز تزریق واکسن فعال باشند تا مردم براحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.
رئیس‌جمهور افزود: امروز کشورمان به‌خاطر همراهی مردم و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شده، از وضعیت نسبتاًً مناسبی نسبت به سایر کشورها در زمینه شیوع سویه جدید کرونا برخوردار است اما حتما باید دستگاه‌های مسئول با کنترل ‌ترددهای مرزی و تشدید اقدامات پیشگیرانه تلاش کنند تا دچار آسیب نشویم.
دکتر رئیسی در ادامه با‌ اشاره به دریافت گزارشاتی در رابطه با گرانی قیمت برخی از اقلام دارویی، تصریح کرد: این‌گونه گرانی‌ها که رنج مضاعفی بر بیماری است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نباید اتفاق بیفتد و لازم است وزارت بهداشت و درمان با جدیت آن را پیگیری کند و اجازه ندهد افراد سوداگر در زمینه گرانی اقلام دارویی فعال شوند.
نباید لحظه‌ای
از دفاع و صیانت از دستاوردهای شهدا غفلت کنیم
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور همزمان با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی با حضور در منزل شهید وارطان آقاخانیان، این ایام را به خانواده این شهید و همه پیروان حضرت مسیح تبریک گفت و اظهار داشت: حقیقت دین مسیح با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد و قرآن اوصاف بسیار عالی برای حضرت مریم(ع)‌ و حضرت عیسی(ع)‌ ذکر می‌کند و امیدوارم خداوند متعال به همه مسیحیان توفیق دهد که از آموخته‌های حضرت عیسی(ع)‌ پیروی کنند.
وی بیان داشت: پیام شهدا برای کسانی که طمعی به این کشور دارند، این است که مردم ایران همواره آماده هستند تا اگر کسی به این آب و خاک تعرض کرد، با ایثار جان خود از میهن‌شان دفاع کنند و در این مسیر تفاوتی میان هموطنان مسلمان، مسیحی و زرتشتی نیست.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ‌شهدا حق بزرگ به گردن همه ما دارند و امنیت و استقلال امروز کشورمان را مرهون شهدا هستیم و نباید یک لحظه از دفاع و صیانت از دستاوردهای شهدا غفلت کنیم.
رئیس‌جمهور افزود:‌ هر کسی که آماده‌باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند برای ملت ایران عزیز و محترم است، به همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند. شهدا همچنان که در آخرت بقا و حیات دارند، در این عالم نیز باید یاد و نام‌شان زنده بماند.
شهید وارطان آقاخانیان در سال ۱۳۶۴ در سن
۲۰ سالگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد.
تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) به مسیحیان
و رهبر کاتولیک‌های جهان
رئیس‌جمهور در پیامی‌با تبریک فرا رسیدن میلاد عیسی‌بن مریم(ع) به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همه‌ مسیحیان جهان، گرامیداشت این ولادت پربرکت را فرصتی جهت تکریم حضرت مریم(سلام‌الله‌علیها) و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده‌ رستگاری مستضعفان، حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت دانست.
در این پیام خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان آمده است: با کمال مسرت، فرارسیدن سالروز میلاد مسعود پیامبر صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را به جناب ‌عالی و همه‌ مسیحیان جهان، صمیمانه تبریک می‌گویم. میلاد عیسی روح‌الله، مظهر تجلی اراده و قدرت خداوند است و جایگاه معنوی مریم مقدس، نشان‌دهنده‌ عظمت مقام زن در هستی‌شناسی ادیان الهی است؛ «و یاد کن آنگاه که فرشتگان گفتند: ‌ای مریم، همانا خداوند تو را برگزید و پاکیزه گردانید و بر زنان جهانیان برتری بخشید.»
آیت‌الله رئیسی افزود: گرامیداشت این ولادت پربرکت، فرصتی است جهت تکریم حضرت مریم(سلام‌الله‌علیها)، و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده‌ رستگاری مستضعفان، حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت. از تلاش‌های جنابعالی برای نزدیک کردن دل‌ها و دیدگاه‌های پیروان ادیان ابراهیمی‌تشکر می‌کنم و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و شادکامی ‌و سرافرازی همه‌ بندگان خدا و آحاد بشر را مسالت دارم.