kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
سخنگوی ارتش:

تمرین پدافندی «نطنز» در فضای امن انجام شده و جای نگرانی نیست

در پی شنیده شدن صدای انفجار در آسمان منطقه بادرود نطنز و بر اساس پیگیری خبرگزاری فارس از منابع مطلع، این شلیک با هدف آزمایش واکنش سریع سامانه‌های پدافندی مستقر در منطقه و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تمرینات سامانه‌های پدافندی برای دفاع در برابر تهاجم احتمالی بوده است.

این موشک پدافندی با هدایت سایت پدافند هوایی مستقر در منطقه در آسمان منفجر شده است.
همچنین سروان علی مؤذنی، فرمانده دیده‌بانی پدافند نطنز شامگاه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: آسمان ایران اسلامی با هوشیاری نیروهای پدافند هوایی سپاه و ارتش در امنیت کامل به سر می‌برد و هرگونه تهدید از سوی دشمنان با پاسخ قاطع و محکم نیروهای جان برکف ایران اسلامی همراه خواهد شد.
صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتری مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شد.
دیگر اینکه امیر«شاهین تقی خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه یک سیما گفت: این آزمایش برای ارزیابی سامانه‌های مستقر در منطقه انجام شده و اینگونه تمرینات در فضای کاملا امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت گرفته است و جای نگرانی نیست.
فرود اضطراری پهپاد در کوهرنگ
موضوع دیگر اینکه ایرنا نوشت: «برخی از مردم محلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی از فرود یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ خبر دادند.»
این شبکه‌ها اعلام کردند که مردم محلی فرود یک فروند پهپاد را در این شهرستان مشاهده و ویدئویی از آن منتشر کرده‌اند. این شبکه‌های محلی، فیلمی را منتشر کرده‌اند که یک فروند بالگرد در حال جا به جایی یک پهپاد در روستای میهه شهرستان کوهرنگ است.
یکی از مسئولان شهرستان کوهرنگ صحت این فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تایید کرد. این منبع مطلع صبح یکشنبه گفت: یک فروند پهپاد در روستای میهه از توابع شهرستان کوهرنگ سقوط کرد.
فارس نوشت: «جعفر مردانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری درخصوص جزییات فرود اضطراری یک پهپاد در منطقه میهه شهرستان کوهرنگ، گفت: این پرنده ساعت ۱۹ روز پنج شنبه مورخ یازدهم آذرماه جاری از فرودگاه شهرکرد به سمت غرب استان چهارمحال و بختیاری به منظور بارور کردن ابرها به حرکت درمی‌آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری درخصوص علت سقوط این پهپاد توضیح داد: «به علت شرایط نامساعد منطقه کوهرنگ و وزش شدید باد، این پهپاد در ساعت ۲۰ اقدام به باز نمودن چتر و فرود اضطراری می‌کند و روز گذشته با بالگرد از مناطق کوهستانی تا کنار جاده و از کنار جاده توسط کارشناسان به صورت زمینی به مبدا منتقل شده است.»