kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
سخنگوی دولت:

امروز دیگر کشور ویدئو‌کنفرانسی اداره نمی‌شود

بهادری جهرمی گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

 

سرویس سیاسی-

به گزارش خبرنگار کیهان، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم دیروز (سه‌شنبه) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه طی سخنانی به تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه گزارش عملکرد دولت ما تقریبا به صدروزه‌گی دولت رسیدیم. باید دید که دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته و آیا عملکردش قابل قبول بوده یا نه.
وی با اشاره به شرایط شکل‌گیری دولت جدید در شهریورماه اظهار کرد: برای اینکه ارزیابی مناسبی از عملکرد دولت داشته باشیم برگردیم به صد روز پیش و ببینیم در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی هستیم. ابتدای شهریور ماه زمان آغاز دولت جدید مسئله اساسی شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است همه ما را در زندگی اجتماعی و فردی درگیر کرده است.
سخنگوی دولت ادامه داد: ابتدای شهریور ماه ما متأسفانه شاهد آمار از دست دادن شهروندان خود به شکل گسترده بودیم و یک روز پیش از شروع به کار کابینه در دوم شهریور ماه شاهد آمار تلخ از دست دادن ۷۰۹ نفر از شهروندان بودیم که روزانه با چنین آماری مواجه‌ می‌شدیم.
بهادری جهرمی تاکید کرد: در کنار این تلخی، نبود کالاها و داروهای اساسی و نبود واکسنی که اصناف مختلف را برای دسترسی به آن به نوعی به رقابت باهم واداشته بود تا از حق حیات خود حمایت کنند. علی‌رغم تلاش‌هایی که دولتمردان آن روز انجام می‌دادند حتی دسترسی به سرم هم با مضیقه رو به رو بود. در کنار این تلخی‌ها، مردم طعم تلخ فشارهای مضاعف اقتصادی را هم می‌چشیدند.علاوه‌بر این، قطع برق در ساعاتی از شبانه‌روز هم بر مشکلاتشان افزوده بود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همه اینها برای سه ماه قبل بود نه برای زمان‌های دور؛ البته حتما دولت وقت تلاشش را به کار گرفته بود، اما به هر حال در چنین شرایطی دولت سیزدهم کار را تحویل گرفت.
بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز کافی است شهروندی اراده کند که واکسن بزند؛ در سریع‌ترین زمان ممکن و در نزدیک‌ترین مکان امکان دریافت واکسن را خواهد داشت و علاوه‌بر آن آزادی‌های عمومی در دسترس مردم است و با دستور رئیس‌جمهور ممنوعیت‌های تردد شبانه لغو شده است.
افزایش 7 برابری حفظ سلامت و جان مردم
در برابر کرونا
وی اضافه کرد: آمار تلفات کرونا از روزانه 700 نفر در حدود یکصد روز قبل به
زیر 100 نفر در حال حاضر رسیده و این یعنی دولت توانسته 7 برابر بیش‌تر از قبل نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم اقدام کند.
سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار دارد، اظهار داشت: مردم برای دسترسی به مرغ و تخم‌مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم‌مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چراکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.
بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را در کنار خود در همه صحنه‌ها و مشکلات روز می‌بینند. طبیعی است مردم انتظار و پذیرش فاصله داشتن وزیران و مقامات اجرایی و استانداران را ندارند.
رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رئیس‌جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده‌ایم یعنی به‌طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رئیس‌جمهوری انجام شده است.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اشراف رئیس‌جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمار‌سازی و گزارش‌‌سازی‌ها رئیس‌جمهور را فریب نخواهد داد چون در صحنه شاهد صحت‌سنجی آمار است.
بهادری جهرمی تاکید کرد: اعتماد مردم به دولت بازگشته و دیوار بلند میان دولت و مردم برداشته شده است.
امضای ۲۰ سند بین‌المللی اقتصادی
در100 روز
رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت، با بیان اینکه دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن و نقش همسایه‌ها را پررنگ خواند و گفت: چندین رکورد صادرات در گمرک در این سه ماه و رکورد ترخیص شکسته شد.
سخنگوی دولت گفت: در مسئله منطقه‌ای، بحران افغانستان مسئله ساده‌ای نبود اما دولت با تدبیر از کنار آن گذشت و به نوعی مدیریت هم داشت و میزبان کشورهای حاشیه‌ای در حوزه همکاری بود. ما در طول همین سه ماه بیش از ۲۰ سند بین‌المللی را با کشورها امضاء کرده‌ایم یعنی متوسط هر پنج روزی یک سند که عموماً هم در حوزه اقتصادی بوده است. بیش از صد ملاقات خارجی یا گفت‌وگوی تلفنی را با مقامات عالی در سطح عالی یعنی رئیس‌جمهوری و وزاری محترم داشتیم.