kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

آغاز طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در جاده‌های کشور

همزمان با برگزاری رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور و دستگاه‌های امدادی و خدماتی، طرح زمستانی در جاده‌های کشور از دیروز رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این طرح علاوه‌بر پلیس راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور، سازمان راهداری، آتش‌نشانی‌ها و... نیز حضور دارند.
فرمانده نیروی انتظامی در رزمایش ترافیکی زمستان ۱۴۰۰ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در نقاط حادثه خیز جاده‌ای باید حضور مستمر و برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین اشتری با اشاره به همت پلیس برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای یادآور شد: یکی از انتظارات و دغدغه‌های
رهبر معظم انقلاب کاهش جان باختگان سوانح ترافیکی است و معظم‌له تاکید دارند که جان باختگان جاده‌ای باید به حداقل برسد و شایسته است که همه دستگاه‌های مسئول در این باره همت مضاعف داشته باشند.
اشتری افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهدیم که روند کاهش جان باختگان جاده‌ای و تصادفات سیر صعودی دارد؛ یعنی میزان خسارات انسانی در تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در جمع نخبگان علمی درباره معضل ترافیک ادامه داد: ان شاء الله به همت همه دستگاه‌های مسئول و با اقدام علمی و کارشناسی بتوانیم به منظور کاهش ترافیک، اقدامات مثمرثمری انجام دهیم و شایسته است که در این زمینه نخبگان علمی نیز به پلیس یاری رسانند. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رویکرد پلیس در بهره مندی از فناوری و تکنولوژی‌های به روز به منظور مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات خاطر نشان کرد: حل مشکل ترافیک به ویژه در شهر‌های بزرگ نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های مسئول و ارائه راهکار‌های خوب، علمی و کارشناسی شده است.
اشتری با اشاره به برگزاری رزمایش ترافیکی زمستانی پلیس راهور ناجا گفت: به فراخور شرایط جوی در فصول پایانی سال، پلیس با حضور در گردنه‌های برفی و سایر نقاط به دنبال خدمات رسانی مضاعف به مردم است.
وی با توصیه به مردم عنوان کرد: امید است که مردم در شرایط جوی نامساعد آب و هوایی از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم نیز تمهیدات لازم را بیندیشند.
فرمانده ناجا بیان داشت: با اجرای طرح رزمایش ترافیکی زمستانی پلیس راهور از امروز، بیش از ۶۰ هزار نفر از همکارانم در محور‌های مواصلاتی، جاده‌ها، گردنه‌های برفی و... حضور دارند و من از تک تک آنها می‌خواهم که مراقب جان و سلامتی خود باشند.
اشتری با اشاره به تلاش برای شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای عنوان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای توسط پلیس صورت و موضوع به وزارت راه اعلام شده است؛ بخشی از مشکلات نقاط حادثه خیز مرتفع شده و ان شاءالله شاهد حل بخش باقی مانده باشیم، خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد هماهنگی مطلوبی میان پلیس و دولت به منظور خدمات رسانی مضاعف به مردم شریف ایران اسلامی هستیم.