kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
رهبر انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران:

خون مطهّر شهدا حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد

 


پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ مناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران‌ دفاع‌ مقدس ‌که بعدازظهر پنج‌شنبه توسط حجت‌الاسلام و‌المسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، درگلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هفته دفاع مقدس، مزین به نام و یاد شهیدان عالی‌مقام است. فداکاری مخلصانه‌ آنان و دیگر ایثارگران، پیروزی را به ملت ایران هدیه کرد و خون مطهّر آنان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد.
این درس بزرگ آن اسوه‌های ایثار است؛ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست.
و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهد برد، ان‌شاءالله.
سلام خدا بر شهیدان و بر شهیددادگان و بر همه‌ ایثارگران و بر پیشوای آنان امام روح‌الله.
سید علی خامنه‌ای
۱ مهر ۱۴۰۰


مزار مطهر شهدا در سراسر کشور گل‌باران و عطرافشانی شد
مراسم «میهمانی لاله‌ها»، گل‌باران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار شد.
این مراسم در تهران، عصر روز پنجشنبه با قرائت پیام
رهبر معظم انقلاب توسط نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت‌ زهرا‌(س) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که در قطعه ۴۰ و ۴۴ شهدای بهشت زهرا‌(س) با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی‌(ره) مزار شهدا را دارالشفا معرفی کردند، شهدایی که برای دفاع از ملت و حریم اسلام جان خویش را فدا کردند.
محمد غفوری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.
روضه‌خوانی در آستانه اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) و اجرای سرود به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس بخشی از این مراسم بود. در پایان مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با نثار شاخه‌های گل به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کردند.
گفتنی است، مراسم «میهمانی لاله‌ها»؛ گل‌باران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا همزمان در گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار شد.