kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
6 سال پس از شهادت در خان‌طومان سوریه

پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم در تهران و کرج تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم که 6 سال قبل در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بودند، دیروز همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در تهران و کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تشییع و وداع با شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» دیروز با حضور خانواده شهید، همرزمان شهید و مردم انقلابی از موزه شهدای شهرک ولیعصر (عج) به سمت اتوبان شهید سعیدی تهران برگزار شد.
شهید کریمی متولد ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۰ در تهران و قاری قرآن کریم و مداح اهل بیت (ع) بود و در روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۴ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید. از این شهید بزرگوار دو دختر به نام‌های حنانه و ملیکا به یادگار
مانده است.
شهید مرتضی کریمی یکی از فرماندهان مدافع حرم از یگان فاتحین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بود. پس از گذشت ۶ سال از شهادتش طی عملیات تفحص در سوریه پیکر این شهید کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و به کشورمان منتقل شد.
پیکر این شهید سرافراز پس از تشییع در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر شهید مدافع حرم محمد اینانلو
دیروز همچنین پیکر شهید مدافع حرم «محمد اینانلو» با حضور مردم مؤمن و شهیدپرور کرج و جمعی از مسئولان، از مقابل منزل شهید در مهرشهر برگزار و در جوار امامزاده طاهر(ع) مهرشهر به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر مطهر شهید مدافع حرم، محمد اینانلو طی عملیات تفحص در سوریه کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. بعد از کشف پیکر شهید مرتضی کریمی، شهید محمد اینانلو دومین شهید از واقعه انفجار خودروی حامل مدافعان حرم در خان‌طومان سوریه است. شهید محمد اینانلو متولد فروردین سال ۱۳۶۷ و دانشجوی علوم سیاسی در دانشگاه آزاد و ساکن شهرستان کرج بود که ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید و حالا بعد از گذشت ۶ سال از شهادتش پیکر او به کشور بازگشته است.از شهید اینانلو یک فرزند دختر به نام حلما به یادگار مانده است.