kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

ارتش لبنان برای حل بحران بنزین وارد میدان شد

 

ارتش لبنان ذخایر سوخت پمپ بنزین‌های این کشور را به طور رایگان بین مردم تقسیم و اعلام کرد، عملیات استفاده از ذخایر سوخت جایگاه‌هایی که کاملا غیرقانونی به روی مردم بسته شده بودند را آغاز کرده است.
اعتراضات سریالی خشن، بعضاً کور در لبنان با کارگردانی برخی کشورهای خارجی از سال 2019 و در پوشش اعتراض به عدم موفقیت حکومت در یافتن راه‌حل برای بهبود بحران اقتصادی، آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد؛ گرچه در آغاز فراگیری کرونا کمی متوقف شد، اما در روزهای اخیر دوباره شعله‌ور شده است. شاید بتوان گفت، محرک مستقیم اعتراضات اعمال مالیات روی بنزین، دخانیات و تماس‌های تلفنی آنلاین از طریق «واتس اپ» بود. نمونه چند روز اخیر اعتراضات نیز بر سر بنزین بود، بنزینی که کمبود و قیمت بسیار بالایش مردم آسیب دیده لبنان را به ستوه آورده است.
ارتش لبنان در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرده، عملیات استفاده از ذخایر سوخت جایگاه‌هایی که کاملا غیرقانونی به روی مردم بسته شده بودند را آغاز کرده و در این شرایط دشوار مردم خود را تنها نمی‌گذارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش در ادامه افزوده است، یگان‌های ارتش به شرط توزیع عادلانه و رایگان سوخت بین مردم اجازه دارند به هر پمپ بنزینی بروند و از ذخایر سوخت آنها استفاده کنند. چهارشنبه گذشته «ریاض سلامه»، رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد یارانه سوخت برداشته خواهد شد و منابع مالی مرتبط با سوخت طبق بهای دلار در بازار تأمین می‌شود که این به معنای افزایش چهار برابری قیمت سوخت در لبنان بود. کشورهای غربی و عربستان فشارهای اقتصادی به لبنان را با هدف قرار‌دادن مردم مقابل مقاومت تشدید کرده و علاوه‌بر توقف کمک‌های بین‌المللی، این کشور وابسته به کمک‌های خارجی را تحریم هم کرده‌اند!