kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

مقاومت عراق: حتی به یک سرباز آمریکایی هم اجازه ماندن در عراق نخواهیم داد



کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق همزمان با برگزاری مذاکرات واشنگتن-بغداد درباره خروج نظامیان خارجی از عراق تاکید کرده اجازه حضور حتی یک سرباز خارجی را در کشورشان نخواهند داد.
فؤاد حسین وزیر خارجه عراق روز جمعه و در جریان دور چهارم گفت‌‌وگوهای کشورش با آمریکا که در واشنگتن در حال برگزاری است، گفت که نیروهای امنیتی عراق همچنان نیازمند آموزش، تجهیز و تسلیح خود توسط آمریکا هستند! این خبر که با مصوبه پارلمان این کشور در تضاد قرار دارد، با واکنش قاطع گروه‌های مقاومت عراق مواجه شد و این گروه‌ها تاکید کردند اجازه حضور حتی یک سرباز خارجی را نخواهند داد.کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرد که این گروه‌ها به ضرورت عقب‌نشینی همه نظامیان خارجی از خاک عراق تاکید دارند. به گزارش شبکه المیادین، در بیانیه‌ این کمیته آمده: «ما بر شروط مقاومت مبنی بر اجازه ندادن به حضور هرگونه نظامی خارجی در خاک عراق تاکید می‌کنیم». کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با بیان اینکه دخالت نیروهای خارجی در پرونده امنیتی عراق به منظور جاسوسی در کار نهادهای امنیتی این کشور است، گفت: «ماموریت نیروی هوایی آمریکا در عراق دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت است... عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر خارجی از عراق برای اینکه واقعی باشد، باید از همه خاک عراق و به طور کامل انجام شود». گفتنی است پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی آمریکایی‌ها، حملات مقاومت به نظامیان آمریکایی در عراق با هدف اخراج آنها از کشورشان به شدت افزایش یافته و در این میان، فرار آمریکایی‌ها از افغانستان نیز، مزید بر علت شده تا این فشارها بیشتر و بیشتر شوند.
حمله پهپادی به آمریکایی‌ها در اربیل
در همین رابطه، پایگاه اطلاع‌رسانی گروه موسوم به «لواء الثائرین» در صفحه تلگرام خود خبر داد که پایگاه آمریکایی الحریر در شهر اربیل صبح روز جمعه هدف حمله پهپادهای انتحاری قرار گرفته است. در بیانیه لواء الثائرین که کانال صابرین نیوز نیز به بازنشر آن پرداخته، آمده است: «عملیات هدف قرار‌دادن پایگاه الحریر در استان اربیل در کردستان عراق را بر عهده می‌گیریم که اشغالگران ترسوی آمریکایی، جاسوسان و مزدورانشان در آن پناه گرفته‌اند. در این عملیات که ساعت 2 بامداد روز جمعه با پهپادهای مسلح انجام شد خسارت‌هایی به تجهیزات نظامیان آمریکایی وارد آمد». پایگاه آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل عراق پیش از این نیز چند بار هدف راکت و پهپاد قرار گرفته و خسارات و تلفات جدی به نیروهای صهیونیستی و آمریکایی وارد شده است.