kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
در یادواره خورشید دوکوهه تأکید شد

پیگیری وضعیت احمد متوسلیان ادامه دارد

مراسم بزرگداشت سردار جاویدالاثر حاج «احمد متوسلیان» با عنوان «خورشید دوکوهه»، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و رزمندگان دفاع مقدس و همرزمان متوسلیان، روز پنج‌شنبه ۱۷ تیر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 


سردار احمد دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید براینکه معتقد به بازگشت حاج احمد متوسلیان هستیم، گفت: صهیونیست‌ها باید درخصوص اسارت حاج احمد متوسلیان پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: نطفه اولیه محور مقاومت و آنچه موجب شد که در چند جنگ گذشته با رژیم صهیونیستی پیروزی حاصل شود را متوسلیان ایجاد کرده است.
دهقان تأکید کرد: در همه عرصه‌ها، ملتمان پیروزی خلق کرده و جلو رفته است ‌و طرف پیروز ملت بوده است. رمز و راز پیروزی‌ها روحیه جهادی و تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری بوده است، چیزی که شهدا علاقه‌مند آن بوده‌اند. منکر مشکلات و گرانی نیستیم اما در بسیاری از علوم برابری با دنیا می‌کنیم ‌و هر روز بهتر و قوی‌تر شده‌ایم.
در ادامه، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ به این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که حاج احمد رزمنده با اخلاص و بی‌نشان‌ اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای من این است که حاج احمد روزی بازگردند و در محل پادگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) به ایشان گزارش بدهیم و بگویم بچه‌ها در مکتب تو خوب‌ تربیت شدند.
وی گفت: ما به حاج احمد خواهیم گفت در جبهه مقاومت نسل جوان نام لشکر را در صدر نام لشکرهای پیروز قرار دادند. او یک فرمانده کاملاً با درایت، با تدبیر، با قاطعیت، مقتدر و ولایت‌پذیر بود. قاطعیت، دلاوری و سخت‌گیری ایشان به‌خاطر سختی‌هایی بود که سپری کرده بودند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تأکید براینکه باید از مکتب حاج احمد متوسلیان و مکتب حاج قاسم سلیمانی بگوییم، افزود: مکاتبه و درخواست و پیگیری و مطالبه همسنگران حاج احمد نام‌گذاری معابر تهران به نام فرمانده بود. با مکاتباتی که با شهرداری تهران صورت گرفت و با مساعدت‌های شورای شهر تهران، بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری
خواهد شد.
امیر متوسلیان برادر حاج احمد متوسلیان نیز در یادواره خورشید دوکوهه اظهار داشت: به نمایندگی از خانواده متوسلیان و مادر بزرگوارم، از متولیان برگزاری این مراسم تقدیر می‌کنم و معتقدیم اینکه مردم همواره علاقه‌مند حاج احمد هستند به‌خاطر عزتی است که خداوند عنایت می‌کند.
وی با بیان‌اینکه شرمنده حاج احمد هستم و از اینکه برادر ایشان هستم، افتخار می‌کنم، گفت: ان‌شاءالله که رئیس‌جمهور آینده تکلیف حاج احمد متوسلیان را روشن کند و خبر موثقی از وضعیت ایشان برای مادرمان حاصل کنند.
علی میرکیانی همرزمان حاج احمد متوسلیان اظهار داشت: حاج احمد آن چیزی نیست که در فیلم‌ها نشان داده شده و خلاصه در چند خاکریز جنوب کشور است.
وی گفت: حاج احمد متوسلیان را باید در کنار ارتش، پیشمرگان کرد مسلمان و نزدیکان و رزمندگان تهران ببینیم. ما در ابتدای حضور در مریوان مورد استقبال ارتش قرار گرفتیم و ارتشی‌ها به ما جا و نان و امکانات دادند، چیزی که کمتر از آن
گفته می‌شود.