kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
وزیر بهداشت:

میزان تزریق روزانه واکسن کرونا از امروز به 400 هزار دُز می‌رسد

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از امروز در سطح کشور شروع می‌شود.

 


به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید نمکی دیروز در
‌سی و ششمین آیین پویش «ره سلامت»، اظهارداشت: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان، کم کاری کردند اما از شنبه(امروز) با تزریق روزانه ۴۰۰ هزار دُز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می‌شود.
نمکی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و کمبود‌ها به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون‌های ویروس جهش یافته در استان‌های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.
وی افزود: با وجود دستور سریع رهبری در فروردین ماه سال ۹۹ برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تاکنون قسمت قابل توجهی از این اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر‌کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یاد آورشد: در یک سال گذشته ۱۶۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن، ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص مولکولی و ۴۹۰ دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشور نصب شده است.
نمکی با تاکید به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، بیان داشت: در چند روز گذشته سه دستگاه اکسیژن ساز نیز در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان نصب شده است.
وی ادامه داد: امروز تولید داخلی دارو ۹۲درصد افزایش یافته و ۳۰درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.
تزریق را به روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دُز می‌رسانیم
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو نیز واکسن‌های وارداتی به تعداد قابل توجهی وارد کشور خواهد شد و تزریق را به روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دوز خواهیم رساند.
گفتنی است، کیهان روز پنجشنبه در گزارشی به انتقاد از ناهماهنگی آمار توزیع واکسن با میزان تزریق در کشور پرداخته و این سؤال را مطرح کرد که در حالی که آمار سخنگوی ستاد ملی کرونا از موجودی حداقل 800 هزار دُز واکسن در مرحله توزیع حکایت دارد، این سؤال مطرح است که چرا روند تزریق به کندی پیش می‌رود؟