kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه با هدف ارتقاء روابط تهران و دمشق و تعاملات تجاری و اقتصادی

نائب رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه درباره هدف سفر این هیئت به دمشق گفت: هدف از این سفر تقویت روابط پارلمانی و توسعه روابط مردمی بین دو کشور است. ظرفیت‌های زیادی برای ارتقاء روابط و تعاملات در زمینه‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.


هیئتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تقویت روابط پارلمانی و توسعه روابط مردمی بین ایران و سوریه به دمشق سفر کرد.
به گزارش فارس، این هیئت به ریاست عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دمشق سفر کرده است ضمن اینکه در هیئت پارلمانی ایران احمدحسین فلاحی، جعفر راستی، سیداحمد آوایی و فاطمه محمدبیگی هم حضور دارند.
عباس گلرو، نائب رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه درباره اهداف این سفر گفت: هدف از این سفر تقویت روابط پارلمانی و توسعه روابط مردمی بین دو کشور است. ظرفیت‌های زیادی برای ارتقاء روابط و تعاملات در زمینه‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.
وی‌ تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای تقویت همکاری‌ها در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با پارلمان سوریه را دارد. در همین راستا گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه آمادگی دارد در راستای تسهیل مناسبات فیمابین گفت‌وگوها و همکاری‌های خود را با نمایندگان مجلس مردمی سوریه تقویت کند.