kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شد

ارسال کمک‌های ویژه ضدکرونا به سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان

در پی افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان محموله ویژه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام به این استان اعزام شد.

دیروز طی مراسمی با حضور رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام، محموله ویژه امدادی و اضطراری ضدکرونایی شامل انواع اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شد.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این برنامه گفت: به دنبال اعلام وزارت بهداشت درخصوص آغاز موج جدید شیوع کووید ۱۹ در کشور و اعلام نیاز برای تجهیزات در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، محموله بسیار ویژه‌ای به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد تومان را از امروز به این مناطق ارسال و اعزام می‌کنیم.
محمد مخبر درخصوص جزئیات این محموله اظهارداشت: دو میلیون ماسک، سه هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵۰ هزار کیت تشخیص، ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی، ۵۰ عدد تی‌ وپس، یک عدد اکسیژن‌ساز بیمارستانی به ارزش ۲.۵میلیاردتومان، هزار و 300 گان پزشکی و جراحی، سه هزار دُز داروی ضدکرونای رمدسیویر بخشی از این محموله می‌باشد.
مخبر ادامه داد: همچنین بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سیار کشور نیز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده با امکاناتی نظیر اتاق عمل، بستری بیمار، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و تجهیزات دوراپزشکی و قسمت مختص بیماران تنفسی و کرونایی به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار عدد مواد غذایی مانند آب‌میوه و سوپ هم بین بیماران کرونایی بستری در این مناطق توزیع می‌کنیم.
مخبر تاکید کرد: اقدامات حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام از آسیب‌دیدگان کرونا از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شده و تا هرزمانی که مردم نیاز داشته باشند ادامه خواهد داشت.
تحویل بیش از ۵۰ میلیون دُز واکسن برکت
تا پایان شهریور
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم اظهار داشت: پس از اخذ مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت، اجازه تولید انبوه آن را پیدا کردیم و تاکنون نزدیک به دو میلیون و 700 هزار دُز واکسن کرونا تولید کرده‌ایم که 400 هزار دُز آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و دو میلیون باقیمانده نیز در حال گذراندن آزمایش‌هایی است، به محض این‌که این تست‌ها پشت سر گذاشته شود، این واکسن‌ها نیز به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.
مخبر تأکید کرد: ما تا پایان شهریور قطعاً بیش از 50 میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در قیمت‌گذاری، توزیع و تزریق این واکسن ایرانی کرونا دخالتی ندارد و این امر برعهده وزارت بهداشت است اما ما به تمام وعده‌های داده شده عمل کرده‌ایم.