kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
تعداد شهرهای قرمز به 63 مورد افزایش یافت

گسترش مناطق قرمز کرونا از جنوب به مرکز و شمال کشور

براساس اعلام رنگبندی جدید، ۶۳ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تعداد بستری در تهران در حالی به سرعت در حال افزایش است که قرمز شدن این شهر قطعی است.

به گزارش وبدا، رنگ‌بندی شهرستان‌‌ها که از امروز اعمال می‌شود در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت.
براساس این گزارش، شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه در استان بوشهر، اسلامشهر و بهارستان در استان تهران، نهبندان در استان خراسان جنوبی، امیدیه و‌اندیمشک در استان خوزستان، بمپور، زهک، سراوان، سرباز و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، جهرام، داراب، زرین ‌دشت، قیروکارزین و کازرون در استان فارس، ارزوئیه، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد در استان کرمان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌آباد و مینودشت در استان گلستان، پلدختر در استان لرستان، آمل در استان مازندران و تفت، خاتم، مهریز و میبد در استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، اکنون 63 شهرستان در وضعیت قرمز، 184 شهرستان در وضعیت نارنجی و 201 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. این در حالی است که پیش از این ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار داشتند.
۱۴۲بیمار کرونایی دیگر
جان خود را از دست دادند
همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 7 تا ۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سه هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون چهار میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دُز رسید.»
با 2 علامت جدید کرونا
آشنا شوید
یک متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در پاسخ به این سؤال که آیا کرونا در حال حاضر با علائم جدیدی بروز پیدا می‌کند؟ اظهارداشت: علائم اولیه بیماری همچنان وجود دارند و علائم جدیدی به آنها اضافه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به درد شانه‌ها که قبلا آن را در بیماران مبتلا به کرونا نمی‌دیدیم اشاره کرد و همچنین در حال حاضر عوارض گوارشی ناشی از این بیماری واضح‌تر بروز پیدا می‌کنند.
جلال مجدیان ادامه داد: خوشبختانه تجربه ثابت کرده است که هنگامی که علائم خارج ریوی در بیماری کووید دیده می‌شود احتمال رفتن بیماری به سمت علائم شدید ریوی که منجر به آسیب‌های حیاتی می‌شود کمتر است و برای مثال آن دسته از مبتلایان به کرونا که با علائمی نظیر درد شدید بدن به ما مراجعه می‌کنند و آن‌هایی که علائم اصلیشان اسهال، استفراغ و سایر مشکلات گوارشی است، کمتر دچار درگیری ریوی می‌شوند.
مجدیان درخصوص صحبت‌هایی که در مورد شیوع مجدد ویروس آنفلوآنزای خوکی مطرح می‌شود، گفت: این ویروس جزء آن دسته از ویروس‌هایی است که در دنیا حالت‌اندمیک پیدا کرده است و اینگونه نیست که ما با یک موج حمله‌ای از بیماری رو به رو باشیم، اما به هر حال در هر فصلی این امکان وجود دارد که ویروس آنفلوآنزای خوکی به صورت منطقه‌ای اوج پیدا کند و ممکن است که ابتلا به این ویروس را به صورت اپیزودیک در مناطق مختلف دنیا تجربه کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر این ویروس در ایران وجود دارد؟، توضیح داد: بر اساس داده‌های مشخص هنوز موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است و ما نمی‌توانیم فقط از روی ظاهر و بالین بیمار به طور قطعی اعلام کنیم که این بیماری مجددا شعله‌ور شده است و باید گزارش موارد ابتلا به این بیماری را از منابع موثق آزمایشگاهی داشته باشیم که هنوز به طور قطعی اوج‌گیری مجدد این ویروس گزارش نشده است.