kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

افسر ارشد اسرائیلی نفوذی از آب درآمد و در زندان کشته شد

پس از روزها سانسور خبری درباره زندانی شدن یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، که اقدامات او مخل امنیت این رژیم دانسته شد، منابع خبری از مرگ مرموز این افسر خبر دادند.

ارتش صهیونیستی روز دوشنبه برای اولین بار جزئیاتی را درباره مرگ مرموز یک افسر اطلاعاتی بازداشت شده اعلام کرد. روزنامه عبری‌‌زبان «یدیعوت آحارانوت» ابتدای ماه جاری مسیحی، از پرونده‌ای پرده برداشته بود که به نوشتۀ این روزنامه، ارتش «کاملا آن را سانسور ‌کرده است». این پرونده به یک افسر اطلاعاتی سازمان ضد اطلاعات رژیم صهیونیستی مربوط می‌شد. این افسر مهر ماه گذشته زندانی شد و ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار جزئیات ماجرا خودداری کرد و فقط در این میان، گفته شد که اتهامات خطرناکی متوجه این فرد است.
اما، در شرایطی که حملات تل‌آویو علیه نوار غزه، همه توجه‌ها را به خود جلب کرده بود، وضعیت جسمانی این افسر به‌طور ناگهانی در زندان بد شد! پس از آن نیز، او را روز 28 اردیبهشت به بیمارستان منتقل می‌کنند و در همان روز نیز خبر مرگ او اعلام شده است.
پس از آن، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای، اعلام کرد که این افسر «به‌طرز خطرناکی به امنیت» اسرائیل آسیب رسانده است. البته، سخنگوی مذکور با ناشی‌گری، علت این اقدام افسر اطلاعاتی را «انگیزه‌های شخصی» ذکر کرد و مدعی شد که «طرف‌های خارجی او را به خدمت نگرفته بودند و او با عناصر متخاصم در ارتباط نبوده است.» خود این تأکید به عقیده بسیاری از تحلیلگران، نشانه‌ای از نفوذی بودن این افسر اطلاعاتی است. چگونه یک افسر که «به‌طرز خطرناکی» به امنیت رژیم صهیونیستی ضربه زده است، انگیزه‌اش شخصی بوده است؟!
اما، وقتی مشخص شد که افسر مذکور، نفوذی بوده و به طرز خطرناکی به امنیت اسرائیل ضربه زده است، طبیعتا او عامل نفوذی یک کشور دوست‌، مثل عربستان و آمریکا نبوده، بلکه با کشورها و گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده است. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد که افسر مذکور احتمالا با ایران، یا حزب‌الله لبنان و یا سایر گروه‌های مقاومت در ارتباط بوده است. این چیزی است که از گفته‌ها و موضع‌گیری‌های خود سران رژیم تل‌آویو قابل استنباط است. در مجموع، ماجرای دستگیری و مرگ این افسر، یکبار دیگر ثابت کرده است که ایران و جریان‌های مقاومت، تا عمق ساختار اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی رژیم اسرائیل نفوذ کرده‌اند.