kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
در حمله فلسطینی‌ها با کوکتل مولوتف

مغز متفکر موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

رئیس‌پیشین سازمان فضائی و مغز متفکر موشکیِ رژیم آپارتاید صهیونیستی بعد از حدود چهار هفته تحمل جراحاتی شدید که در شهر «عکا» بر اثر حمله فلسطینیان دیده بود، دیروز هلاک شد.

در حالی که کمتر از سه هفته از پایانِ بارشِ پیاپیِ موشک‌های دقیق مقاومت بر سر صهیونیست‌ها می‌گذرد و لانه عنکبوت صهیونیسم از درون هم دچار شکاف‌های شدید و جانکاهی شده است، خبر مهم دیگری بر سر صهیونیست‌ها آوار شد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از مرگ «آوی‌هار-ایوِن» رئیس‌پیشین سازمان فضائی و مغز متفکر موشکی این رژیم خبر دادند.‌هار-ایون حدود چهار هفته پیش در جریان اعتراض‌های خیابانی فلسطینی‌ها به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی «عکا»، هنگامی که در هتلی اقامت داشت، به ‌شدت دچار سوختگی و مجروحیت شد. گفته می‌شود او بر اثر اصابت کوکتل مولوتف معترضین زخمی شد.
به گزارش فارس از «تایمز اسرائیل»، رئیس‌پیشین سازمان فضائی این رژیم که دچار خفگی بر اثر استنشاق دود هم شده بود، از تاریخ یازدهم می‌(21 اردیبهشت) در مرکز درمانی «رمبام» واقع در شهر حیفا، در حالت کُما بستری بود و با اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی زنده نگاه داشته شده بود. برخی منابع خبری نیز می‌گویند در جریان آتش‌سوزی «هتل افندی» در عکا، چندین شخصیت مهم صهیونیستی دیگر نیز دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و تل‌آویو اجازه انتشار اخبار در این باره را نمی‌دهد.
هار-ایون ۸۴ ساله که به عنوان مغز متفکر برنامه فضائی و موشکی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، در زمان حضورش در ارتش تحقیقات متعددی را انجام داده و تسلیحات پیشرفته‌ای را به زرادخانه صهیونیست‌ها اضافه کرده بود. وی در سال ۱۹۸۲ وارد سازمان صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی شد و تیمی را هدایت کرد که کار ساخت موشک ماهواره‌بر «شاویت»‌را انجام داد. این نظامی معروف صهیونیست همچنین در دهه ۱۹۶۰، فرمانده سامانه پدافندی «هاوک» در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در صحرای نقب بود. او همچنین از سال ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۴ رئیس‌سازمان فضایی رژیم صهیونیستی بود.
گفتنی است، شهر «عکا»، یکی از چندین شهری است که یک ماه پیش، به مدت چند هفته به صحنه تظاهرات‌ فلسطینیان، در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به قدس شرقی و تخلیه اجباری محله «شیخ جراح»، تبدیل شده بود.
باید توجه داشت که اصرار صهیونیست‌ها برای تخلیه منطقه شیخ جراح خسارات شدیدی را بر این رژیم وارد کرد. درگیری رژیم آپارتاید صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و 12 روز ادامه داشت. عملیات نیروهای مقاومت در این جنگ که به «شمشیر قدس» شناخته می‌شود این بار به طور ویژه هیمنه پوشالی رژیم آپارتاید اسرائیل و گنبد آهنینِ کذایی‎اش را با چالش جدی مواجه کرد.
این اتفاقات در حالی است که اختلاف درونی رژیم هم به جایی رسیده که رئیس‌حزب یامینا ضمن اشاره به دروغگویی‌های متعدد نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای باقی‌ماندن در قدرت، خطاب به او توصیه کرد که دست از این سمت بکشد و «پشت سر خود زمین سوخته بجای نگذارد». البته گفتنی است که سوختگی زمینی که رژیم صهیونیستی بر آن بنا شده تاریخی به‌اندازه عمر این رژیم دارد!
انتشار تصویر نظامی صهیونیست بازداشتی
خبر دیگر از این سوی جهان آنکه، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس، برای اولین بار تصویری را از نظامی صهیونیست بازداشتی در نوار غزه با نام «گیلعاد شالیط» منتشر کرد.
گردان‌های القسام بامداد دوشنبه، تصویر و یک فایل صوتی از نظامیان صهیونیست را در حالی برای اولین بار منتشر کرد که مسئولان تل‌آویو مدت‌هاست از سرنوشت وی بی‌خبر بوده و او را هلاک‌شده می‌پنداشتند.
در فایل صوتی منتشر شده توسط شبکه «الجزیره» به سفارش حماس، این نظامی صهیونیست که هویتش فعلا مشخص نیست، با التماس از تل‌آویو برای آزاد کردن او و دیگر نظامیان صهیونیست بازداشتی، می‌گوید که امیدوار است مسئولان رژیم صهیونیستی هنوز به فکر آنها باشند.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دستگاه‌های امنیتی این رژیم گزارش داد که احتمالا نام نظامی صهیونیستی که صدای آن در فایل صوتی شنیده می‌شود، «آوراهام مِنگیستو» باشد.