kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
سخنگوی صنعت برق خبر داد

اعلام زمان خاموشی‌ها در برنامه «برق من» و تارنمای شرکت‌های توزیع

سخنگوی صنعت برق ضمن تایید اخبار خاموشی برخی از مناطق تهران، خبر داد: اطلاع‌رسانی خاموشی به عهده شرکت‌های توزیع برق هر منطقه است که از طریق تارنمای این شرکت‌ها و همچنین نرم‌افزار برق منتشر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق دیروز اعلام کرد که برق چهار سازمان دولتی شامل وزارت صمت، بانک ملت (مرکزی)، بنیاد تعاون و سازمان ثبت و اسناد کشور به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف اعلام شده، با ابلاغ قبلی، قطع شد.
مصطفی رجبی مشهدی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن تایید اخبار خاموشی برخی از مناطق شهر تهران در طی هفته گذشته و هفته جاری گفت: افزایش دما در حال حاضر نسبت به سال گذشته چهار درجه افزایش پیدا کرده و همین مسئله سبب شده تا شاهد افزایش میزان مصرف برق باشیم.
وی ضمن ‌اشاره به این مسئله که هفته جاری هفته بسیار گرم در پیش داریم و خوزستان به دمای 47 درجه می‌رسد، اظهار کرد: روز شنبه یکی از گرم‌ترین روزهای سال بود و امیدواریم با صرفه‌جویی مردم و همراهی سایر مشترکان صنعت برق بتوانیم از شرایط بحرانی پیش رو گذر کنیم. سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که چرا خاموشی‌ها بدون اعلام به مردم اعمال شده است، توضیح داد: اطلاع‌رسانی خاموشی به عهده شرکت‌های توزیع برق هر منطقه است که از طریق تارنمای این شرکت‌ها و همچنین نرم‌افزار «برق من» منتشر می‌شود.
رجبی مشهدی همچنین با‌ اشاره به اینکه اوج 53 هزار و 662 مگاواتی اتفاق افتاده در بازه زمانی کنونی سال گذشته در 10 تیر ماه اتفاق افتاد، یادآور شد: اوج بار سال جاری نسبت به سال گذشته 9 هزار مگاوات رشد کرده که عمده آن مرتبط با لوازم سرمایشی بخش خانگی و همچنین مراکز استخراج رمزارز است.
وی در بیان اینکه روند اجرایی طرح برق امید به طور مستمر پیگیری می‌شود، عنوان کرد: علاوه‌بر رایگان شدن برق کم‌مصرف‌ها مقرر شد، شش ماه پس از آغاز این طرح، قیمت برق پرمصرف‌ها با افزایش 10 درصدی مواجه شود که این بخش از قانون از خردادماه اجرا شده و تغییر در تعرفه اعمال می‌شود. رجبی مشهدی با بیان اینکه در سال 1400 حدود دو هزار و 500 مگاوات ظرفیت نصب شده اضافه شده است، افزود: طرح‌های تشویقی برای مشترکان عمده صنعت برق آغاز شده و امیدواریم این شرایط به جلوگیری از خاموشی پیش‌بینی شده بینجامد.
این مسئول همچنین در تشریح اینکه میزان مصرف برق رمزارزهای غیرمجاز حدود دو هزار مگاوات است، تاکید کرد: این میزان عدد بزرگی است که امکان تامین آن در سال‌های گذشته پیش‌بینی نشده بود.
در همین رابطه شرکت توانیر خبر داد برق مشترکان مراکز استخراج رمز ارز مجاز با هماهنگی‌های انجام شده از اول خردادماه قطع می‌شود.
این اقدام پس از افزایش 20 درصدی اوج بار در سال جاری نسبت به سال گذشته و به منظور جلوگیری قطع برق مشترکان خانگی انجام می‌شود.