kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

حمایت یک خیّر از اشتغال و ازدواج هزار فرزند یتیم طی 20 سال

یک خیر نیک‌اندیش تاکنون توانسته است با حمایت‌های مادی و معنوی خود زمینه اشتغال و ازدواج هزار فرزند یتیم را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدرضا غنی‌آبادی با سابقه ۲۰ سال فعالیت در امور خیریه زمینه ورود پسران یتیم زیادی را به بازار کار فراهم و از سوی دیگر با تامین جهیزیه برای دختران جوان، ازدواج و تشکیل خانواده آنان را تسهیل کرده است.
وی در مورد ورود خود به کار خیرخواهانه می‌گوید: در سال ۸۰ با خانواده‌ای آشنا شدم که دختر هشت ساله آنان به دلیل نابینایی از ناحیه یک چشم از تحصیل بازمانده بود.
این خیر حوزه اشتغال و ازدواج می‌افزاید: خانواده دختر به دلیل فقر مالی توان درمان دخترشان را نداشتند، اما توانستیم این دختر بچه را با تهیه چشم مصنوعی به تحصیل بازگردانیم و هم اکنون این دختر در مقطع دانشگاه مشغول به تحصیل است و به عنوان یک زن توانمند در جامعه به فعالیت مشغول شده است.
وی ادامه می‌دهد: این نخستین گام من در مسیر انجام کار‌های خیرخواهانه بود و پس از آن برای انجام امور نیکوکاری شوق زیادی پیدا کردم تا جایی که تهیه جهیزیه برای دختران، کمک به تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان به ویژه نخبگان تحصیلی، کمک هزینه برای درمان بیماران بستری در منزل و آزادی زندانیان را سرلوحه زندگی خودم قرار ‌دادم.
غنی‌آبادی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است با مشارکت دوستان و بستگان برای دختران یتیم جهیزیه تهیه می‌کند، می‌گوید: در سال‌های اخیر برای کمک به نیازمندان به دنبال ترغیب و تشویق دوستان، همکاران و صاحبان سرمایه برای مشارکت در طرح ایتام و محسنین است.
وی می‌افزاید: دختران بسیاری با مساعدت و کمک مردم توانسته‌اند به زندگی خود سر و سامان دهند و پسران زیادی وارد بازار کار شده و به زندگی مشغول شده‌اند. در حال حاضر حمایت بیش از هزار فرزند یتیم و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی و معاش آنها شور و شعف زیادی در ما ایجاد کرده و همین سبب ادامه مسیر ما شده است.