kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

آتش‌سوزی گسترده این بار نزدیک «بن گوریون» بزرگ‌ترین فرودگاه رژیم صهیونیستی

پس از آتش سوزی در صنابع موشکی «تومر» و پالایشگاه «حیفا»، شلیک موشک به سمت تاسیسات اتمی «دیمونا»، انفجار کشتی‌های تجاری و جاسوسی این رژیم روی دریا این بار رسانه‌های صهیونیست از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ نزدیک «بن گوریون»، بزرگترین فرودگاه این رژیم خبر می‌دهند! بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند، هیچ یک از این آتش سوزی‌ها، حادثه و اتفاقی نیست.

 
  سرویس خارجی-

آتش سوزی، انفجار و حملات موشکی در سرزمین‌های اشغالی این روزها به یک خبر تکراری و ترسناک برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. رژیمی که سعی داشته خود را دژی تسخیر ناپذیر نشان دهد غافل از اینکه به تعبیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از خانه عنکبوت، سست‌تر است. در 2 هفته اخیر حوادثی در این سرزمین اشغال شده اتفاق افتاده که هرچند مقامات این رژیم آنها را «عادی» یا «حادثه» تعبیر می‌کنند اما وقوع پی‌در‌پی آنها آن هم در ایامی که منتظر «انتقام» است، هم مشکوک است و هم نشان از یک ضعف بزرگ امنیتی در سرزمین‌های اشغالی است. رسانه‌های صهیونیستی اول اردیبهشت ماه از وقوع «انفجار بزرگ» در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند اما جزئیات خسارات یا تلفات این انفجار هرگز منتشر نشد. فقط روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد که این انفجار در کارخانه نظامی مهمی به نام «تومِر» وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در شهر «الرمله» رخ داده است.
سران رژیم صهیونیستی که در شوک انفجار کارخانه نظامی «تومر» بودند یکبار دیگر شوکه شدند، زیرا مرکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی یعنی تاسیسات اتمی «دیمونا» دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ با موشک مورد هدف قرار گرفت و سامانه‌های دفاعی این رژیم نیز موفق به رهگیری آن نشدند! تاسیسات هسته‌ای دیمونا جزو حفاظت شده‌ترین تاسیسات در کل رژیم صهیونیستی است و این رژیم نهایت سیستم‌های دفاعی خود را برای دفاع از این تاسیسات مستقر کرده است؛ سیستم‌هایی که برای هیچ جای دیگر حتی برای تل‌آویو هم استفاده نمی‌شود. در نهایت نیز 10 اردیبهشت رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یکی از تأسیسات پالایشگاه نفت در بندر «حیفا» دچار آتش‌سوزی شده است؛ این رسانه‌ها خراب شدن یکی از لوله‌های این تأسیسات را عامل این آتش سوزی عنوان کردند.
این مثلا آتش سوزی هم پس از حادثه مذهبی صهیونیست‌های افراطی که باعث مرگ نزدیک به 50 صهیونیست شد، رخ داد که به لحاط روانی، هم جامعه صهیونیست‌ها و هم مقامات این رژیم نامشروع را به شدت تحت فشار قرار‌داده است. اما این پایان ماجرا نبود و این بار آتش سوزی عظیم در بزرگترین فرودگاه سرزمین‌های اشغالی خبر ساز
شده است.
به گزارش فارس، رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی، دیروز در خبرهایی فوری از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در نزدیکی فرودگاه بین‌‌المللی«بن گوریون» در فلسطین اشغالی و تخلیه منازل مجاور آن خبر دادند.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با «گسترده» خواندن این آتش سوزی اعلام کرد این آتش سوزی نزدیک فرودگاه رخ داده و تیم‌های آتش‌نشانی در حال تخلیه منازل شهرک صهیونیست‌نشین «زیتان» که نزدیک محل حادثه هستند، می‌باشند.
پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز در خبری فوری از این حریق و تخلیه منازل مجاور محل حادثه نوشت و اعلام کرد که تا زمان تنظیم این خبر، تیم‌های آتش‌نشانی نتوانسته‌اند آتش‌سوزی را مهار کنند. هنوز دلیل این آتش‌سوزی اعلام نشده و جزئیاتی از آن در دست نیست و تنها نخستین تصاویر از این آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است. فرودگاه بن‌گوریون، بزرگترین فرودگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است که در حومه شهر لاد و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تل‌آویو قرار دارد. این فرودگاه به یاد «دیوید بن گوریون» نخستین نخست‌وزیر این رژیم نام‌گذاری شده و اسکادران ۲۷ نیروی هوایی ارتش صهیونیست در این فرودگاه قرار دارد.