kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
با دستور رئیس‌جمهور

5 طرح بزرگ وزارت نیرو در 3 استان به بهره‌برداری رسید

بهره‌برداری از چهار پروژه ملی در حوزه آبرسانی در استان‌های هرمزگان، مازندران و خوزستان و نیز عملیات اجرایی ساخت یک سد در مازندران با فرمان رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.



حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، روز پنج شنبه (9 اردیبهشت) فرمان بهره‌‌برداری رسمی از واحد سوم سامانه نمک‌‌زدایی و خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن این شهرستان، تصفیه‌خانه آب سرنِی درشهرستان میناب، واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری، آبگیری سد بالارود در اندیمشک و همچنین آغاز عملیات اجرایی سد زارِم‌رود ساری را صادر کرد.
برای اجرای ۴ طرحی که امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و ۳۶۷ فرصت شغلی پایدار ایجاد شده است.
همچنین برای احداث سد زارِم ‌رود ساری که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد نیز ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
رئیس‌جمهور طی سخنانی در آیین افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه متاسفانه امسال با کاهش 50 درصدی منابع آبی ناشی از کمبود بارش‌ها شاهد خشکسالی در کشور هستیم، ‌گفت: امسال همه ما باید بیش از سال‌های گذشته و تا جایی که امکان‌پذیر است در مصرف آب و برق مراعات و صرفه‌جویی کنیم.
روحانی با قدردانی از وزارت نیرو برای تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین آب و برق مورد نیاز کشور، اظهار داشت: در سال‌های جنگ اقتصادی برخی از درآمدهای کشور کاهش زیادی یافت اما یکسری از درآمد‌های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی و همچنین صادرات برق و گاز به میدان آمدند و به اقتصاد کشور کمک کردند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد را سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه نباشد کار به خوبی پیش نمی‌رود و ما نیازمند سرمایه هستیم تا بتوانیم خود را به بازار رقابتی برسانیم.
مرزهای شرقی کنترل شود تا شاهد وضعیت مشابه ورود ویروس انگلیسی به کشور نباشیم
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با‌اشاره به مباحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در ابتدای هفته گذشته در این رابطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند با جدیت و قاطعیت مرزهای شرقی را کنترل کنند و باید مراقبت کنیم با وضعیت مشابه ورود ویروس انگلیسی به کشور مواجه نشویم و در این زمینه هیچ اهمال و سستی‌ از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.
روحانی تاکید کرد: همه دستگاه‌های ذیربط با توجه به مسئولیتی که در ستاد کل نیروهای مسلح برایشان مشخص شده اعم از نیروی انتظامی، استانداری‌ها و ستادهای استانی مقابله با کرونا، موظفند در یک حرکت هماهنگ و منسجم و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نسبت به انجام وظایف اقدام و اطلاع‌رسانی لازم به مردم را انجام دهند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برغم تلاش‌هایی هم که در زمینه واکسن در سراسر جهان در حال انجام است، با توجه به تردیدهایی که متخصصین نسبت به اثربخشی کامل واکسن‌ها در جهش‌های بعدی مطرح می‌کنند نمی‌توان نسبت به واکسیناسیون نیز زیاد اطمینان داشت لذا کماکان تنها راه‌حل مؤثر برای مقابله با این بیماری در تمام دنیا رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به مشارکت بخش خصوصی در واردات واکسن خارجی، بار دیگر به وزارت بهداشت و درمان دستور داد در این خصوص با بخش خصوصی کمال همکاری را انجام دهند و امکانات لازم برای مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کنند.
رئیس‌جمهور همچنین پس از ارائه گزارش کمیته امنیتی- اجتماعی درخصوص برگزاری مراسم و آیین شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها، تأکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که سال گذشته نسبت به این شب‌ها و مناسک مقدس شب‌های قدر داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم با رعایت کامل همه پروتکل‌ها از این شب‌های گرامی بهترین بهره‌ها را ببریم.