kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

حاجی‌دلیگانی: تحقیق و تفحص از مرکز / بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری کلید خورد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: آقای آشنا باید پاسخگوی مسئولیت خود و نفوذ در این مرکز باشد.



حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با‌ اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف از سوی تلویزیون اینترنشنال عربستان سعودی گفت: انتشار این فایل صوتی که قرار نبود منتشر شود آن هم از سوی یک رسانه ضد نظام نشان از عمق نفوذ در مراکز حساس دولت دارد.
وی افزود: آقای حسام‌الدین آشنا به‌عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری که مصاحبه با ظریف و دیگر وزرای دولت با مسئولیت ایشان انجام شده باید پاسخگوی درز این اطلاعات باشد و بداند که این حوادث تهدیدکننده امنیت ملی کشور است و وی باید پاسخ دهد که این تهدید از کجا نشأت می‌گیرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با‌ اشاره به سابقه نفوذ در دفتر آشنا در گذشته عنوان کرد: این‌گونه نفوذ در مجموعه مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهور در گذشته وجود داشته و الان هم وجود دارد که یک حفره امنیتی است و این اتفاقات علی‌رغم آنکه برخی دولتی‌ها با تهیه و مصاحبه‌های این مرکز با مسئولین دولتی مخالف بودند اما دست‌های پنهان بر انجام این مصاحبه اصرار داشت.
حاجی‌دلیگانی گفت: همان دست‌های پنهان که بر ضبط این مصاحبه‌ها اصرار داشتند با واسطه‌هایی که داشتند مصاحبه ضبط شده را به خارج از کشور رساندند. وقتی آقای آشنا مسئولیت تهیه و ضبط این برنامه را برعهده داشت باید پاسخگوی این اتفاق مهم باشد.
حاجی‌دلیگانی گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به این موضوع ورود کرده و با تعیین ضابط و دستور رسیدگی همه‌جانبه به این اتفاق مهم، برای صیانت از امنیت ملی اقدام لازم را به عمل آورد.
مصاحبه ظریف بخشی از برنامه‌ای به نام «آن سوی دولت» و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالش‌ها و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، انجام شده و علاوه بر ظریف مصاحبه‌هایی با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است که فایل گفت‌وگوها در اختیار مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بوده که ناگهان شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال اقدام به انتشار فایل صوتی ظریف کرد.