kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

موشکباران اسرائیل این بار از غزه از 36 موشک، 6 موشک رهگیری شد!

به دنبال هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی پس از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی، گروه‌های مقاومت 36 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی تنها موفق به رهگیری 6 موشک شدند. این حملات، پس از حملات اخیر به مراکز حساس نظامی و اتمی این رژیم صورت می‌گیرد که باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است.

 
  سرویس خارجی-

پس از گزارش‌های متعدد درباره به صدا درآمدن چندباره آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه در بامداد شنبه، منابع صهیونیستی از حملات موشکی گسترده نیروهای مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند. این ماجرا از آنجا شروع شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجدالاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد.
این درگیری‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن از قدس اشغالی به اطراف شهر به ویژه محله «الطور» کشیده شد و پلیس رژیم صهیونیستی معتکفان را از مسجدالاقصی وادار به خروج کرد. طبق گزارش‌ منابع خبری، نیروهای رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند که تعدادی از آنها به سر شهروندان فلسطینی برخورد کرد. هلال احمر فلسطین، روز جمعه در جدیدترین گزارش خود در این خصوص اعلام کرد که در درگیری‌ فلسطینیان از یک سو و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تندرو صهیونیستی از سوی دیگر، ۱۰۵ فلسطینی مجروح شدند. از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطین پس از اعلام هلال احمر گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌، ۵۰ فلسطینی را دستگیر کردند؛ اخباری ناخوشایند از یاغی‌گری صهیونیست‌ها در این درگیری‌ها منتشر شده است که در بیانیه‌های هشدار‌آمیز گروه‌های مختلف فلسطینی به آنها اشاره شده است.
 اولین این بیانیه‌ها متعلق به «کتائب شهید ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی آزاد‌سازی فلسطین بود که هشدار داد «صبر ما زیاد دوام نخواهد آورد.» پس از این بیانیه، «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای دیگر ضمن تأکید بر این موضوع که مردم فلسطین در قدس تنها نیستند به دشمن هشدار داد که صبر مقاومت را محک نزند. جنبش‌های حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نیز در بیانیه‌هایی جداگانه بر حمایت خود از مردم فلسطین تأکید کردند و به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.
تا اینکه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجدالاقصی خط قرمز و مقاومت فصل‌الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، منابع خبری از شنیدن شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.
پس از گزارش حمله راکتی گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، رسانه‌ها گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تنها مناطق محدودی در نوار غزه را هدف قرار‌داده است. با این حال، خبرگزاری «شهاب»، گزارش داد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در حمله بامدادی ۳۶ راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف شلیک شده و تنها شش راکت از ۳۶ راکت شلیک شده رهگیری شده است. طبق گزارش منابع فلسطینی، یکی از ساکنان شهرک «ناحل عوز» در نزدیکی نوار غزه در گفت‌و‌گو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با حملات بامدادی گفته است: «گنبد آهنین به درستی عمل نمی‌کند».
خبرگزاری شهاب در عین حال گزارش داد که «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، قرار است که به منظور برآورد وضعیت نشستی امنیتی برگزار خواهد کرد. پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز به نقل از مرکز پخش رژیم صهیونیستی شبکه «کان۱۱»، گزارش داد که برخی طرف‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تنش و کم کردن شعله این آتش تلا‌ش‌هایی را برای میانجیگری میان حماس و تل‌آویو آغاز کرده‌اند.
بمباران مرکز غزه توسط رژیم صهیونیستی
المیادین ساعاتی پس از حمله به سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مرکز نوار غزه کرده است. این حمله توپخانه‌ای به یک مرکز ایست و بازرسی در شرق البریج (مرکز غزه) و زمین زراعی در منطقه القراره صورت گرفته است. وبگاه شهاب نیوز نیز اعلام کرد که، رژیم صهیونیستی با ‌تانک «مرکاوا» یک مرکز ایست و بازرسی در شرق منطقه «البریج» واقع در مرکز غزه را گلوله‌باران کرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین یکی از مقر‌های مقاومت را در نوار غزه بمباران کردند.