kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

خطر کرونای هندی؛ جابه‌جایی مسافر و کالا از شبه قاره ممنوع شد

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت درخصوص ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در نامه رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، که برای اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی ارسال شد، با استناد به درخواست واصله ظهر روز ۴ اردیبهشت ماه وزارت بهداشت، و دستور رئیس‌جمهور، ناظر بر خطرات ویروس کرونای جهش یافته هندی، ضمن اعلام ممنوعیت هر گونه تردد مستقیم و غیرمستقیم مسافر و کالا از طریق مرزهای زمینی، هوائی و دریایی با کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی، تصریح شده است: لطفاً بدون فوت وقت و ظرف روز جاری، با همکاری دستگاه‌های مسئول، تمهیدات لازم دراین خصوص معمول و نتیجه دراسرع وقت به قرارگاه اعلام شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در این نامه، با یادآوری مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظارت بر تحقق ممنوعیت یادشده، آورده است: وزارت بهداشت به عنوان مسئول نظارت برفرآیند اجراء، موظف است؛ متخلفین از این ابلاغیه را بلادرنگ به مراجع قضایی معرفی و نتایج امر را بصورت روزانه به قرارگاه عملیاتی اعلام نماید.
وزیر کشور در این نامه خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای این ماموریت، تمامی وزارتخانه‌ها، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مسئول و معین، همچون گذشته، کمال همکاری را با وزارت راه و شهر‌سازی خواهند داشت.
همچنین فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ابلاغیه‌ها و مکاتبات دیگری با استانداران استان‌های مرزی شرق کشور و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، دیگر تدابیر و اقدامات لازم برای تحقق ممنوعیت مسافر از مبدأ اولیه یا ثانویه کشور هندوستان را خواستار شد.
به گزارش وبدا، پیش از این وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بود: «نظر به اینکه ویروس 19‌-COVID در کشور هندوستان دچار موتاسیون بسیار خطرناک شده لذا ضروری است به نحو مقتضی نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از کشور مذکور متوقف گردد. خواهشمند است دستور فرمائید پیگیری لازم صورت پذیرد.»