kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
معاون شهردار تهران:

حدود 400 هزار خانه در تهران برای حفظ سرمایه مالکان خالی مانده است

معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران گفت: در تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده بدون استفاده داریم که تولید برای تولید بوده است نه تولید برای مصرف.



عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: چون در شرایط فعلی ما تعداد طبقات بیشتر به املاک شمال شهر تهران اختصاص پیدا کرده است و املاک جنوبی و میانی شهر به علت ریزدانه بودن از این رانت تعداد طبقات کمتر استفاده کردند، این موضوع خودش ضد توسعه است و به کیفیت مناطق میانی جنوبی نخواهد انجامید.
گلپایگانی افزود: نتیجه این محور ضد توسعه‌ای این بوده است که تقریباً در تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شده و بدون استفاده داریم که این ۴۰۰ هزار واحد عمدتاً در مناطق شمال تهران است که برای حفظ ارزش دارایی تولید شده، یعنی تولید برای تولید بوده است نه تولید برای مصرف.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با توجه به نرخ جمعیتی خانوار نزدیک به یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را می‌توانست پوشش دهد اگر در جای درست خودش ساخته می‌شد.
معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران گفت: این‌ها در جای درست خودش ساخته نشده و علاوه‌بر اینکه معضلات زیست محیطی و ترافیکی ایجاد کرده؛ سبب شده است یک سرمایه‌های کلان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به زمین دوخته شود که این ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توانست خیلی از استان‌های ما را آباد کند.