kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

انفجار مهیب در تأسیسات نظامی و موشکی اسرائیل

منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند در یک کارخانه امنیتی حساسِ موشکی در شهر «الرمله»، واقع در مرکز فلسطین اشغالی «انفجاری مهیب» به وقوع پیوسته است. مردم محلی الرمله می‌گویند در نتیجه این انفجار، ابرِ بزرگ قارچی تشکیل شده است. برخی منابع گفته‌اند، این انفجار بر خلاف اظهارات رسمی صهیونیست‌ها، یک حادثه نبوده است!



سرویس خارجی-

بارها تاسیسات حساس رژیم صهیونیستی توسط پهپادهای مقاومت مورد هدف قرار گرفته و یا انفجارهای مهمی در مراکز حساس شهر حیفا و یا دیگر مراکز نظامی«اسرائیل» صورت گرفته است. برخی از این حملات به شکل «حادثه» پوشش داده شده و بسیاری از این حملات نیز «سانسور» شده‌اند. به دلیل سانسور شدید این رژیم، هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد خسارات و تلفات این حملات منتشر نمی‌شود. از آن سو، این رژیم همواره تلاش کرده از وقوع حوادث ولو عادی و ساده که در کشورهای عضو مقاومت رخ می‌دهد، بهره‌برداری کرده، طوری که «دم به تله ندهد»، مسئولیت آن را غیر مستقیم بر عهده گیرد. این سیاست با این هدف دنبال می‌شود که به افکار عمومی القا شود، رژیم صهیونیستی می‌تواند حملات بزرگی علیه مقاومت انجام دهد و هیچ حمله‌ای علیه این رژیم نیز صورت نگیرد!
 در حالی که مسئله تنها به سانسور شدید «اسرائیل» برمی‌گردد. به عنوان مثال بهمن ماه 99 روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد در پالایشگاه حیفا در سرزمین‌های اشغالی انفجاری رخ داده که موجب آتش‌سوزی وسیعی در آن شده و موجی از ترس و اضطراب را به جان صهیونیست‌ها ‌‌انداخته است. طبق این گزارش، انفجارها با صدای بلند سکوت حاکم بر شهر شمالی حیفا را بر هم زده و از سمت کارخانه صنایع شیمیایی حیفا دلهره شدیدی را در میان ساکنین این شهر به وجود آورده است. اواسط ماه دسامبر(آذر) سال گذشته میلادی نیز یک اشکال «غیرمعمول» در عملکرد پالایشگاه‌های حیفا باعث دو آتش سوزی شدید شد و دود بسیار زیاد ناشی از این آتش‌سوزی‌ها آسمان شهر را پر کرد. یا یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی 8 اسفند ماه گذشته در آب‌های دریای عمان دچار انفجار و آتش‌سوزی شد. با این وجود هیچ گاه مشخص نشد که این انفجارها چه خسارت‌هایی را بر جای گذاشته است. چرا که مقامات صهیونیستی اجازه انتشار هیچ اطلاعاتی در مورد آن را نداده‌اند.
انفجار جدید
در ادامه این انفجارها دیروز خبر رسیده که این بار یک مرکز تسلیحاتیِ حساس در سرزمین‌های اشغالی دچار انفجار بزرگی شده است. منابع صهیونیستی،‌ ظهر دیروز گزارش دادند در یکی از کارخانه‌های امنیتی حساس در فلسطین اشغالی انفجاری مهیب به وقوع پیوسته است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشته که این انفجار مهیب، صبح چهارشنبه، در یک تأسیسات امنیتی حساس در شهر الرمله مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته و هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این انفجار در دست نیست. این روزنامه در ادامه مدعی شد که این انفجار در پی یک آزمایش معمول در کارخانه تومر که موتورهای راکتی را توسعه می‌دهد رخ داده است! مردم محلی الرمله می‌گویند صدای انفجاری را شنیده و ابر قارچیِ بزرگی را دیده‌اند که برخی از آن فیلمبرداری کرده‌اند. البته برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که این انفجار روز سه شنبه اتفاق افتاده اما رژیم صهیونیستی در حال مدیریت کردن خبر آن بوده است.
با این حال،‌ این روزنامه صهیونیستی مدعی شد که این انفجار در پی یک آزمایش عادی به وقوع پیوسته؛ اما به احتمال زیاد در برآورد میزان خسارت ناشی از این آزمایش اشتباهی صورت گرفته و در نتیجه یک انفجار بزرگ به وقوع پیوسته است!
کدام تاسیسات منهدم شد؟
منابع خبری نام این تاسیسات نظامی و موشکی را «تومر» اعلام کرده‌اند. تومر، یک کمپانی نظامی دولتی است که در حوزه توسعه فناوری پیشرانه موشکی فعال است. این شرکت تجهیزات جنگی و سیستم‌های دفاعی دیگری را نیز برای استفاده رژیم صهیونیستی تولید می‌کند. آنها سازندگان سیستم موشکی بالستیک Arrow 4 اسرائیل هم هستند. شرکت تومر تولید‌کننده موتور موشک‌های سیستم دفاع هوایی پیکان نیز هست. توسعه و تولید موتورهای موشکی برای سیستم‌های دفاع فعال چند منظوره مانند لایتنینگ 8، توسعه و تولید پرتابگرهای ماهواره‌ای برای خانواده ماهواره‌ای افک و توسعه و تولید موتورهای موشک برای بردهای مختلف بین 30 تا 300 کیلومتر از جمله تولیدات این شرکت عنوان شده‌اند.
در پاسخ به انفجار، مقامات شرکت تومر مدعی شده‌اند، این یک آزمایش کنترل شده بود و هیچ شرایط استثنایی نداشت! این روزنامه در پایان آورده است:« دفاتر شرکت تومر در الرمله‌، در مرکز اسرائیل و در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده‌اند.»
پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز در این ارتباط خبر داده که این انفجار در شهر «الرمله» در مرکز فلسطین اشغالی در شرکت تومر که کار تولید موتورهای موشک را انجام می‌دهد رخ داده است. طبق گزارش منابع صهیونیستی، این کارخانه متعلق به وزارت دفاع رژیم صهیونیستی است. مقامات ارشد دفاعی رژیم صهیونیستی اکنون در حال بررسی این هستند که چه اشتباهی رخ داده است و آیا دستورالعمل‌ها رعایت شده‌اند یا خیر. با این حال، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند این انفجار به‌اندازه‌ای مهیب و بزرگ بوده که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بوده است.
رژیم صهیونیستی با خرابکاری در کشورهای مختلف و حمله به گروه‌های مقاومت، امنیت خود را به‌گونه‌ای شکننده کرده که به صورت سریالی هرچند ماه یکبار یکی از مراکز امنیتی و نظامی حساس این رژیم منفجر می‌شود. برخی منابع خبری با استناد به تصاویر ویدئویی که از وقوع این انفجار منتشر شده به این نتیجه رسیده‌اند که، این انفجار احتمالا حادثه نبوده چرا که تصویر بردار از قبل منتظر انفجار، لنز دوربینش را به سمت تاسیسات تنظیم کرده است! برخی نیز معتقدند، شاید مواد منفجره از مدت‌ها قبل، در این مرکز حساس نظامی کار گذاشته شده باشد!