kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

سید حسن نصرالله: وارد قدس می‌شویم و درآنجا نماز می‌خوانیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر ضمن تحلیل برخی تحولات منطقه از جمله تحولات یمن و فلسطین اشغالی تاکید کرد که، «برخی از ما وارد قدس خواهند شد و در آنجا نماز خواهند خواند».

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز چهارشنبه 11 فروردین ماه سال جاری و به مناسبت بزرگداشت «شیخ القاضی احمد الزین» [از علمای برجسته اهل سنت لبنان و رئیس‌هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان این کشور] به سخنرانی پرداخت. او در بخشی از سخنرانی خود گفت: «افقی که می‌بینیم آن است که دست کم، برخی از ما وارد قدس خواهند شد و در آنجا نماز خواهند خواند».
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت که محور صهیونیستی-آمریکایی همچنان به دنبال تحقق رؤیای از نیل تا فرات است. وی این را هم گفت که «هر کسی که انصاف داشته باشد باید در کنار ایران اسلامی بایستد».
جنگ جهانی علیه سوریه
رهبر حزب‌الله لبنان در بخشی از این سخنرانی به «جنگ جهانی تحمیل شده علیه سوریه»، توسط غرب و حاکمان وابسته آن در منطقه، پرداخت و گفت: «پس از گذشت 10 سال از رویدادهای سوریه، حقیقت‌های این جنگ جهانی علیه ملت سوریه،‌ هر روز آشکارتر می‌شود».
او در ادامه‌گریزی هم به جنگ تحمیلی بر یمن و پیشروی‌های حیرت انگیز انقلابیون این کشور زد و گفت «جنگ علیه یمن هیچ ارتباطی به شیعه و سنی نداشته بلکه تحت اهداف آمریکا و توطئه‌هایش در قبال منطقه قرار دارد...آخرین سلاحی که در دستان محور صهیونیستی-آمریکایی باقی مانده فتنه انگیری در منطقه بوده و جنگ‌هایی که در منطقه وجود دارد را رنگ طائفه‌گری به آنها بدهد.. نظام سعودی خواست بُعد مشخصی را به جنگ علیه یمن بدهد بنابراین مفتی سعودی‌ها در ابتدای تجاوز به یمن گفت که این جنگ، جنگی میان سنی‌ها و شیعیان است».
به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان «جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه مجاهدان در یمن آغاز شده که طی آن تلاش می‌شود تصویر این جنگ را به صورت اشتباهی جلوه داده و بگویند که سعودی‌ها خواستار توقف جنگ بوده اما انصارالله توقف جنگ را رد می‌کند...چیزی که به برادران یمنی ارائه شده توقف جنگ نبوده،‌ بلکه آتش بس بوده و بقیه شکل‌های جنگ علیه یمن (همانند محاصره همه‌جانبه) ادامه خواهد یافت».
سید مقاومت در تبیین پیشنهاد فریبکارانه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها برای صلح افزود، «به یمنی‌ها می‌گویند بیایید آتش بس کنیم اما فرودگاه و بنادر همچنان بسته خواهد ماند و هیچ چیزی به یمن وارد نمی‌شود و سپس وارد مذاکره سیاسی خواهیم شد که بر اساس آن، باقی مشکلات حل خواهد شد. این نیرنگی بزرگ است. حتی کودکان یمنی نیز فریب این نیرنگ بزرگ را نمی‌خورند و من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال تلف کردن وقت هستید...یمنی‌ها در سیاست و خِرد بزرگ هستند و نمی‌توان آنها را فریب سیاسی داد. آتش‌بس بدون لغو محاصره یعنی اینکه نیروهای متجاوز تلاش دارند آن چیزی را که از محقق کردن آن در میدان نبرد عاجز بودند را از طریق فشار اجتماعی به‌دست بیاورند... نیروهای متجاوز تلاش دارند تا یمنی‌ها را تحت فشار انسانی و همه‌گیری بیماری و بحران‌های اقتصادی به سوی مذاکره بکشانند».
یمنی‌ها فریب نمی‌خورند
سید مقاومت تاکید کرد که «برادران در یمن خواستار توقف جنگ نظامی و محاصره هستند و کسی نمی‌تواند آنها را تنها با توقف جنگ نظامی فریب دهد. امروز یمنی‌ها دست برتر را دارند...یمنی‌ها امروز و در هفتمین سالگرد تجاوز به این کشور، در موضع پیشروی قرار دارند. استقامت یمنی‌ها طی شش سال،‌ درس‌ها، عبرت‌ها و تجربه‌های زیادی برای لبنان، فلسطین و تمام مستضعفین جهان به همراه داشت». او سپس خطاب به سعودی‌ها گفت: «به دولت سعودی می‌گویم که وقت خود را تلف نکنید، نیرنگ هیچ نفعی برای شما به همراه نخواهد داشت،‌ بروید و جنگ و محاصره را
پایان دهید».
قدرت ایران و افول آمریکا و اسرائیل
دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنرانی خود به تحولات ایران، آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرداخت: «تاکید آمریکا بر دیپلماسی با ایران نه به دلیل سخاوت اخلاقی از سوی واشنگتن است بلکه دلیل آن قدرت رو به رشد ایران است...آمریکا دیگر همانند گذشته نیست بلکه در مرحله افول قرار گرفته است و این چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بر آن تاکید کرد...اسرائیل نیز همانند اربابش به سوی افول و فروپاشی حرکت می‌کند و افزایش قدرت‌های مقاومت سبب نگرانی شدید اسرائیلی‌ها شده است...همگان را به تامل در عنوانی که آقای خامنه‌ای مطرح کردند دعوت می‌کنم و آن «افول آمریکا» بود. آمریکا در حال حاضر در مرحله سراشیبی قرار دارد. مسیر آمریکا افول و سقوط بوده و مسیر محور مقاومت صعودی است».
معامله قرن مُرد
به گفته رهبر بزرگ مقاومت «آمریکا قادر نیست که معامله قرن را همان‌طور که ترامپ نیز به دنبال تحقق آن بود به پیش ببرد و این طرح امروز به مرگ بالینی دچار شده است. ترامپ آمد تا معامله قرن را بر فلسطینیان تحمیل کند اما دیگر این اصطلاح شنیده نمی‌شود چون فلسطینیان صبر و استقامت کردند.
این توطئه به دلیل استقامت فلسطینیان شکست خورد و یکی از ضلع‌های آنکه دونالد ترامپ بود نیز سقوط کرد. ضلع دوم معامله قرن نیز نتانیاهو است که در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و مشخص نیست که بتواند کابینه خود را در سرزمین‌های اشغالی تشکیل دهد...انتخابات،‌ بحران رهبری در اسرائیل و همچنین پراکندگی و گسستگی در کنست (پارلمان) را نشان داد و این ضعفی است که اسرائیل بر آن بنا نهاده
شده است».
قدرت فزاینده مقاومت
و نگرانی صهیونیسم
دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «مقاومت در راستای افزایش توانایی‌های خود کار می‌کند و دشمن اسرائیلی نگران محور مقاومت است. محور مقاومت طی 10 سال گذشته با توجه به رویدادهایی که در لبنان، سوریه، عراق و محاصره شدید ایران روی داد، بدترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخ خود را رد کرد... محور مقاومت به صورت جدی دنبال افزایش توانایی‌های خود به دور از خودنمایی است و این توانایی‌هاست که سرنوشت جنگ آینده را مشخص خواهد کرد».
ایران در حال عبور از تحریم‌هاست
سید حسن نصرالله افزود، چیزی را که ایران تحت فشار حداکثری ترامپ نداد در آستانه عبور از محاصره هرگز نخواهد داد...به کسانی که روی آمریکا در منطقه حساب می‌کنند می‌گویم که به جز اسرائیل، اولویت بایدن، منطقه ما نیست. اگر دوستان آمریکا در منطقه در انتظار حل مشکلاتشان توسط واشنگتن هستند بدانند که در برابر آنها انتظار طولانی قرار دارد».