kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

عربستان زیر ضربات انصارالله فرودگاه، آرامکو و پایگاه سعودی درهم کوبیده شد



سرویس خارجی-
انقلابیون یمن در ادامه حملات پی‌در‌پی خود به خاک عربستان، بار دیگر با حملات موشکی و پهپادی، شرکت آرامکو، پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه بین‌المللی «ابها» را با موشک و پهپاد هدف قرار‌دادند تا این رژیم را وادار به توقف تجاوز و محاصره 6 ساله کشورشان کنند.
ارتش و انقلابیون یمن با پیشرفت‌های موشکی و پهپادی خواب را بر سعودی‌های جنایتکار حرام کرده و یک هراس راهبردی اساسی بر این رژیم حاکم کرده‌اند. چرا که حالا تقریبا دیگر هیچ نقطه‌ای در خاک عربستان وجود ندارد که دور از تیررس انقلابیون باشد. پهپادهای مدرن و هجومی انصارالله بارها توانسته‌اند از سامانه‌های دفاعی پاتریوت آمریکا که در عربستان مستقر هستند گذشته و مناطق حساس این کشور را بمباران کنند. در این راستا هفته گذشته انقلابیون یمن در چند نوبت با حملات پهپادی و موشکی نقاط حساسی را در ریاض و جنوب عربستان هدف قرار‌دادند تا این رژیم را بیش از گذشته، برای پایان تجاوزگری به کشورشان تحت فشار قرار دهند.
در ادامه خبر رسیده که، شرکت آرامکو و مناطقی در جنوب عربستان بار دیگر هدف قرار گرفته‌اند. انصارالله یمن اعلام کرد روز پنجشنبه حمله‌ای موشکی به «آرامکوی سعودی» در جده عربستان انجام داده است. بر اساس گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از حمله موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرکت آرامکو در جده، خبر داده است و به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی اعلام کرده که: «بامداد پنج شنبه، یگان موشکی یمن به لطف الهی، شرکت سعودی آرامکو را با موشک بالدار قدس ۲هدف قرار‌داد».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در توئیتر اعلام کرده که این موشک با دقت بالایی به هدف مورد نظر اصابت کرده است و عملیات مذکور در چارچوب پاسخ طبیعی و قانونی علیه تداوم محاصره و تجاوز علیه ملت عزیز یمن صورت گرفت. تاکنون عربستان اطلاعاتی از این حمله ارائه نکرده است. منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند هواپیما‌ها در زمان این حمله ممانعت ورود داشتند یا به فرودگاه‌های دیگر در اطراف جده هدایت می‌شدند.
اوایل آذرماه گذشته نیز، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جده را با موشک قدس ۲، هدف قرار‌دادند و برای نخستین بار از این موشک در عملیات در عمق خاک سعودی، رونمایی کردند. وزارت انرژی عربستان در همان زمان، اصابت موشک را تأیید کرد. یک هفته پس از شلیک این موشک، شرکت آرامکو اعلام کرد که در پی ایجاد نقص فنی در یکی از پمپ‌های ایستگاه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی در منطقه جیزان، برخی ایستگاه‌های فروش سوخت در منطقه با کمبود چند فرآورده نفتی مواجه شده‌اند!
حمله پهپادی به جنوب عربستان
همچنین سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز، از وقوع یک حمله هوایی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان خبر داد. شبکه خبری المسیره یه نقل از یحیی سریع گزارش داد، پهپادهای یمنی موفق شدند مواضع مهمی را در پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه بین‌المللی «ابها» بمباران کنند. وی تصریح کرد، این حملات با سه پهپاد از نوع «صماد-3» و «قاصف 2K » صورت گرفته است. برخی منابع تعداد پهپادها را تا 5 فروند اعلام کرده‌اند.
پیشروی‌های حیرت انگیز در مأرب
خبر دیگر اینکه، روزنامه «نیزاویسمیا» در گزارشی به عملیات «مأرب» پرداخته و نوشته، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بیش از انتظار ائتلاف سعودی در استان مأرب پیشروی کرده‌اند. به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این روزنامه روس‌زبان نوشته شبه‌نظامیان دولت‌هادی و حملات هوایی ائتلاف سعودی قادر به توقف پیشروی‌های نیروهای دولت صنعا در مأرب نیستند. نیزاویسمیا سپس تأکید کرده که آزادی استان مأرب، آخرین عملیات بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی قبل از آغاز مذاکرات آتش‌بس است. در همین حال «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن روز چهارشنبه گفت که 10 منطقه از چهارده منطقه استان نفت‌خیز و راهبردی «مأرب» آزاد شده است.
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن نیز چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «ما به اطلاع هیئت آمریکایی رساندیم که تا تمام شدن تجاوزها علیه یمن به حملات خود ادامه می‌دهیم». به نظر می‌رسد با ادامه این وضع، هیچ بعید نباشد طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده، خبر عقب‌نشینی کامل ائتلاف سعودی از تجاوز یمن را بشنویم انشاء الله...