kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

طرح صهیونیست‌ها برای کوچاندن ساکنان غزه لو رفت




در پی درز پروتکل‌های محرمانه رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها، مشخص شد که این رژیم برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه از خانه و کاشانۀ خود، طرح‌هایی را تهیّه دیده است.
رژیم صهیونیستی تا کنون توطئه‌های زیادی را با هدف نابودی و یا کوچ اجباری مردم فلسطین به اجرا در آورده است. در چارچوب اجرای این توطئه‌ها، جنایات بی‌رحمانه‌ای چون کشتار در روستای «کفر قاسم» و یا در اردوگاه‌های «صبرا» و «شتیلا» صورت گرفته است. اما در کنار این مدل توطئه‌ها، جنایت‌های نرم‌افزاری نیز با هدف تغییر ساختار جمعیت به اجرا درآمده است. به گزارش فارس، "عمری شفر راویو"تحلیلگر و نویسنده صهیونیستی، از تلاش‌های مداوم رژیم اسرائیل برای اشغال نوار غزه خبر داد. وی با انتشار یادداشتی در سایت عبری «انجمن تفکر منطقه‌ای»، تأکید کرد که پروتکل‌های محرمانه اسرائیل، که اخیرا علنی شده‌اند، با مطالعه متن آنها متوجه می‌شویم که دولت‌های مختلف تل‌آویو طی سال‌های نخست اشغال نوار غزه، در تلاش بودند ساختار جمعیتی این منطقه را تغییر دهند. پایگاه خبری «عربی-۲۱» ضمن ترجمه این یادداشت، به نقل از این تحلیلگر اسرائیلی نوشت، صهیونیست‌ها با این اقدام، قصد داشتند کرانه باختری را اشغال کنند و در سال 2019 نیز گزارش‌هایی از تماس این رژیم با سایر کشورها برای «مهاجرت سازمان یافته» ساکنان نوار غزه منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی قصد داشت به محض موافقت هر کشوری با پذیرش مهاجران نوار غزه، در جنوب یک فرودگاه احداث کرده و آوارگان فلسطینی را به «کشور جدید خود» منتقل کند.
در این یادداشت آمده است، مسئولان اسرائیلی نه تنها این طرح را تکذیب نکردند، بلکه وزیر پیشین اقتصاد این رژیم گفت که با تشویق مهاجرت از نوار غزه، موافق بوده و سال‌ها است که در این جهت تلاش می‌کند. به گفته این تحلیلگر اسرائیلی، طی سال‌های نخست اشغال کرانه باختری، دولت اسرائیل تلاش زیادی داشت تا حد امکان از تعداد ساکنان فلسطینی بکاهد و آنان را تشویق کند که از این منطقه مهاجرت کنند. تل‌آویو قصد داشت نوار غزه را از حضور شهروندان فلسطینی خالی کرده و سپس، کرانه را به صورت کامل اشغال نماید.
به گفته وی، اسرائیل ابتدا، سیاست تشویق مهاجرت ساکنان غزه را در پیش گرفت. (اسرائیل در چارچوب این سیاست) وضعیت بی‌ثبات اقتصادی را در غزه، حفظ و به کسانی که خواستار خروج از این منطقه بودند، کمک‌های مالی کرد؛ به نحوی که در 1996، حدود 32 هزار فلسطینی را مجبور کرد که از نوار غزه مهاجرت کنند. در این گزارش آمده است، اردن در سال ۱۹۶۸ به خاطر اختلاف با گروه‌های فلسطینی، مقرر کرد که نباید هیچ فلسطینی ساکن نوار غزه وارد خاک این کشور شود و همزمان، عملیات استشهادی علیه اشغالگران صهیونیست در نوار غزه افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، «موشه دایان» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، گفته بود: اگر ما بتوانیم باعث شویم 5000 تا 6000 فلسطینی به قاهره بروند، به امید اینکه آنان را دیگر نبینیم، می‌توان از آن تحت عنوان طرح مهاجرت یاد کرد، و (ما) آن را تأیید می‌کنیم. در پایان این گزارش آمده است، کوچاندن ساکنان نوار غزه، یکی از اهداف محاصره تحمیلی از سال 2006 است؛ زیرا اسرائیل ملاحظات جمعیتی دارد و در تلاش است که این ساکنان را از سرزمین خود مهاجرت دهد.