kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
یونیسف :

کرونا 168 میلیون دانش‌آموز را از ادامه تحصیل بازداشت



 صندوق کودکان سازمان ملل می‌گوید همه‌گیری کرونا میلیون‌ها کودک را در سراسر جهان طی یک سال گذشته از فرصت تحصیل حضوری محروم کرده است.
کرونا طی یک سال اخیر تاثیرات بسیار عمیقی به زندگی مردم در سراسر جهان گذاشته است. بیش از 2 میلیون و 562 هزار نفر فوت کرده‌اند و میلیون‌ها نفر هم از کار بیکار شده‌اند؛ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دچار فقر غذایی شده‌اند و میلیون‌ها نفر نیز قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود نیستند. صندوق کودکان سازمان ملل نیز در گزارشی از تاثیر کرونا بر ترک تحصیل میلیون‌ها کودک در سراسر جهان خبر داده است. «یونیسف» اعلام کرده در یکسال گذشته ۱۶۸ میلیون کودک در سراسر دنیا به دلیل همه‌گیری کرونا از تحصیل باز ماندند. بنابر اعلام این نهاد سازمان ملل، در یک سال گذشته از هر ۷ کودک یک نفر بیش از ۷۵ درصد شانس دریافت آموزش حضوری در مدرسه را از دست داده است. این رقم معادل ۲۱۴ میلیون کودک در سراسر دنیا می‌شود. بر اساس گزارش گاردین آمار اعلام شده از سوی یونیسف از وخامت اوضاع در برخی کشور‌های آمریکای لاتین و کارائیب حکایت دارد. در این کشور‌ها قریب به ۹۸ میلیون کودک فرصت تحصیل حضوری را در یک سال اخیر از دست داده‌اند. صندوق کودکان سازمان ملل همچنین درباره پیامد‌های ناگوار تعطیلی مدارس بر یادگیری و آموزش کودکان دنیا هشدار داد.
بی خانمان‌های آمریکا چشم به راه واکسن
خبر دیگر کرونایی اینکه نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مقامات چند ایالت آمریکا علیرغم تایید مراکز پیشگیری و کنترل بیماری در این کشور مبنی بر قرار داشتن بی‌خانمان‌ها در گروه‌های پر خطر، آنها را در اولویت دریافت واکسن کرونا نگذاشته‌اند. روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص نوشته: ۱۸ ایالت آمریکا جامعه بی‌خانمان‌ها را در اولویت برنامه‌های خود برای توزیع واکسن کووید-۱۹، علیرغم آنکه مراکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا این جمعیت را به طور خاص در گروه‌های بسیار آسیب‌پذیر در مقابل ویروس دانسته، قرار نداده‌اند. به گزارش فارس این تحقیق که توسط «آکادمی ملی سیاست بهداشتی دولت»، تهیه شده بر افرادی که در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کنند تمرکز کرده و دریافته که برنامه‌های توزیع مرحله‌ای در ایالت‌هایی مثل مریلند، ایلینوی و مینه‌سوتا از این جامعه به عنوان جمعیت اولویت نام نبرده است.«دونالد وایت‌هِد» مدیر اجرایی «ائتلاف ملی برای بی‌خانمان‌ها» در آمریکا در این باره گفت افراد بی‌خانمان اغلب به مراقبت‌های پزشکی و ضروریات برای محافظت در مقابل ویروس مثل ماسک دسترسی ندارند و حتی در صورت مبتلا شدن امکان قرنطینه هم ندارند.به گفته وی، بی‌خانمان‌ها همچنین ممکن است بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت یا آسم داشته باشند که آنها را در معرض ابتلای شدید ناشی از ویروس قرار می‌دهد.وی در مصاحبه با گاردین گفت: اگر ما حدود ۳.۵ میلیون نفر-تعداد افراد بی‌خانمان در آمریکا-را رها کنیم، یعنی بسیاری را بدون واکسن رها کنیم‌، نمی‌توانیم از این بحران عبور کنیم و این بحران تشدیدخواهد شد، زیرا افراد بسیاری را داریم که مراقبت لازم را دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی تصریح کرد که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.وی طی مصاحبه با رویترز، مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور را یکی از دلایل تلفات ۵۰۰ هزار نفری همه‌گیری کرونا در آمریکا دانست.نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.