kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

قاچاقچی بزرگ دارو با قرار 222 میلیارد تومانی روانه زندان شد




معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز خبر داد.
سرهنگ نادر مرادی به پایگاه خبری پلیس، گفت: اواخر مرداد ماه امسال بود که خبری پیرامون تهیه و فروش قرص، پودر و آمپول‌های درمانی و مکمل ورزشی غیرمجاز در یک کارگاه صنعتی بزرگ در حوالی شهرک استقلال توسط افرادی که هیچ‌گونه تخصص و مجوزی برای انجام این فعالیت را نداشته، دریافت کردیم.
مرادی افزود: موضوع در دستور کار مأموران اداره عملیات معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ قرار گرفت و پس از اطمینان از صحت و سقم خبر، نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از انبار و دستگیری تمام عاملان و متهمان دخیل در این پرونده اخذ شد.
وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل، اقدام به بازدید از انبار کرده که در لحظه ورود، متوجه شدند چند نفر قوطی‌های تاریخ گذشته را با تینر فوری پاک کرده و بلافاصله با دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارند اقدام به درج نام برندهای تجاری معروف دنیا با تاریخ‌های جدید میلادی با ارقام لاتین بر روی قوطی‌ها و بسته‌های موجود در انبار می‌کنند و پس از نصب لیبل اصالت کالای وزارت بهداشت آنها را بسته بندی کرده و روانه بازار می‌کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تمام افرادی که در این کارگاه مشغول به این فعالیت بودند دستگیر شده و در بازرسی از انبار، سه هزار و 76 قوطی و بسته خوراکی غذایی، دو میلیون و 765 هزار و 29 عدد قرص و کپسول تقویتی، چهار هزار و 497 عدد قوطی مکمل، پودر و 137 هزار و 790 عدد شیشه کوچک حاوی محلول مکمل کشف شد.
مرادی، با اشاره به اینکه پس از جمع‌آوری کالاهای کشف شده و پلمب انبار، تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم اصلی پرونده و صاحب این اموال ادامه یافت، گفت: نهایتا روز یازدهم اسفندماه پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم در حالی که پس از ورود به ایران به یکی از روستاهای حوالی چالوس‌گریخته بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم پس از اعزام به دادسرا با دستور بازپرس پرونده با قرار سنگین دو هزار و 222 میلیارد ریالی روانه زندان شد، ادامه داد: تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.