kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین:

سپاه تا رفع مشکل زلزله‌زدگان دنا در کنار آنان می‌ماند

رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا زمانی که مشکلات زلزله‌ زدگان سی سخت رفع نشود سپاه پاسداران و بسیج با تمام امکانات در کنار آنان می‌ماند.



سرتیپ غلامرضا سلیمانی دیروز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهر زلزله زده سی سخت درخصوص خدمات رسانی به مردم زلزله زده، اظهار داشت: خدمات رسانی سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش درمانی در مناطق زلزله زده تداوم می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تا بهبود شرایط در کنار مردم قرار دارد ، گفت: عبور از این بحران نیازمند حفظ آرامش مردم و رفع نیازهای آنان است.
 رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بخش لجستیک سپاه پاسداران برای خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده آماده است، اظهار داشت: اگر مردم اجازه دهند وسایل و امکانات زندگی آنها را به مکان مورد نظرشان انتقال می‌دهیم.
برآوردها نشان می‌دهد که یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهرستان دنا به دلیل شدت خسارت‌های وارد شده نیازمند تخریب و نوسازی است.همچنین سه هزار خانه روستایی و شهری بر اثر زلزله ۵.۶ شهرستان دنا خسارت‌دیده‌اند که نیازمند تعمیر هستند.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله تا پایان فروردین ماه و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.
تسهیلات بلاعوض و وام‌های ارزان قیمت بانکی، طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت‌های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله در شهرستان دناست.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.