kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا:

ایرانِ ۲۰۲۱ بسیار پیشرفته‌تر از ایران پنج سال قبل است

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا اذعان کرد که ایران اکنون نسبت به پنج سال پیش بسیار قدرتمندتر شده است.



«دنی دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن و رئیس کنونی بخش بین‌الملل حزب لیکود، در مصاحبه با وبگاه «نیوزویک» با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی نسبت به پنج سال قبل بسیار تفاوت کرده، اذعان کرد: «ایرانِ سال ۲۰۲۱، همان ایران سال ۲۰۱۶ نیست. متاسفانه امروز آنها (ایران) در شرایط بسیار بسیار پیشرفته‌تری هستند».
چارلز فریمن، سفیر پیشین آمریکا در عربستان نیز در روزهای گذشته گفته بود: «ایران بر اسرائیل برتری پیدا کرده است. از سوی دیگر، اطمینان به نقش سنتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس زیر سوال رفته است.»
فریمن تاکید کرده بود: «آمریکا در سازمان ملل بسیار منزوی شده است، به ویژه در زمینه مسائل خاورمیانه. طوری که تقریبا هیچگونه همدلی با مواضعی که ما اتخاذ کرده‌ایم، وجود ندارد».
وی در ادامه تصریح کرده بود: «برخلاف اینکه در گذشته پاسخ می‌دادیم، وقتی که ایران یک یا دو کشتی را به گروگان گرفت، ما فقط تلاش کردیم تا کارگروه ویژه چندملیتی را به وجود بیاوریم که دست آخر هم شمار کمی از کشورها در آن شرکت کردند». سفیر پیشین آمریکا در عربستان اظهار داشت: از دیگران انتظار نداریم که همچون گذشته به خودی خود پشت سر ما حرکت کنند. شیوه مقابله ما با ویروس کرونا، ما را شهره ناکارآمدی در جهان کرده است.
فریمن در ادامه گفت: راستش را بخواهید، شورای همکاری خلیج(فارس) هیچگاه اهمیت چندانی نداشته است. مسئله خاورمیانه موجب شده تا ما در سازمان ملل منزوی شویم. علاوه بر این، ابزار دلار جهت پشتیبانی از تحریم‌های چندجانبه آینده بین‌المللی تضعیف شده است.