kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد

افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت در هرمزگان، کرمان و مازندران

به دستور رئیس‌جمهور چهار طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مجموع 8 هزار و 520 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.


در پنجاه و یکمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید روز پنجشنبه (30 بهمن) فاز اول مجتمع گندله‌سازی مادکوش با سرمایه‌گذاری دو هزار و 320 میلیارد تومانی بخش خصوصی و ظرفیت ‌اشتغال‌زایی ۳۶۰ نفر در منطقه ویژه خلیج‌فارس استان هرمزگان، اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ظرفیت ‌اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفری، واحد گندله‌سازی شماره ۱ شرکت گهر زمین در سیرجان با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ظرفیت‌ اشتغالزایی ۵۰۰ نفری و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس در جویبار با سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ‌اشتغالزایی ۳۰۰ نفری، با فرمان رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
طرح‌هایی که در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید، در مجموع برای یک هزار و ۳۶۰ نفر در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران ‌اشتغال ایجاد کرده است.
افتتاح طرح‌های ملی نشانه‌ای از جهش تولید
و زنده و فعال بودن کشور
رئیس‌جمهور در آئین افتتاح این طرح‌ها در سخنانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با فشار بر ملت ایران، مردم زانو می‌زنند، اما افتتاح طرح‌های ملی در کشور از جمله افتتاح خط تولید 7.5 تن گندله فولاد در یک روز برغم همه تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و کرونا، نشان دهنده جهش تولید و زنده و فعال بودن کشور است و رشد 70 و 80 درصدی در بخش‌هایی از زنجیره فولاد از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است.
رئیس‌جمهور در ادامه با ‌اشاره به افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کشور و در منطقه مناسب و مرزی بین 3 استان فارس، هرمزگان و بوشهر، اظهار داشت: پایانه‌های صادراتی و اسکله‌ها کمک فراوانی به صادرات محصولات پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم کشور می‌کند و افتتاح چنین مراکز صادراتی در منطقه استراتژیک پارسیان و سایر مناطق کشور اهمیت بالایی دارد.
روحانی همچنین افتتاح یک پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شمال کشور برای خرید و بسته‌بندی محصولات کشاورزان را بسیار مهم توصیف و تأکید کرد: چنین پایانه‌هایی می‌تواند ذخیره خوبی برای داخل و مرکزی برای صادرات محصولات کشاورزی باشد.
رئیس‌جمهور ورود ایران به اتحادیه اوراسیا را از توفیقات مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: به دنبال دائمی کردن حضور در این اتحادیه هستیم، چرا که چنین اتحادیه‌های بین‌المللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و برون‌گرا شدن اقتصاد کشور اهمیت دارد و می‌توانیم با حضور فعال در این اتحادیه‌ها می‌توانیم صادرات کالاهای خود را باتعرفه مناسب انجام دهیم.
 روحانی افزایش صادرات غیرنفتی به 43 میلیارد دلار در سال 98 با وجود جنگ اقتصادی و شیوع کرونا را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید توصیف و ابراز امیدواری کرد با افزایش صادرات غیرنفتی و تولیدات در کشور، شاهد توسعه و رفاه مردم باشیم.