kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

ساخت 20 هزار مسکن برای محرومان با کمک هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان



رئیس ‌بنیاد مستضعفان از کمک بلاعوض یک هزار میلیارد تومانی مجموعه تحت مدیریت خود برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی محرومان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت 20 هزار مسکن محرومان اظهار کرد: این سومین تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان است و ما در نخستین تفاهم‌نامه، در ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های پرمعلول با سازمان بهزیستی مشارکت کردیم که تاکنون 10 هزار واحد از این خانه‌ها ساخته شده و ان‌شاءالله واحدهای باقی مانده نیز در سال آینده تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: در دومین تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن محرومان، ابتدای بهمن‌ماه امسال، در تفاهمی سه‌جانبه با بنیاد مسکن و کمیته امداد، پرداخت 500 میلیارد تومان به صورت بلاعوض را برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی خانواده تحت پوشش کمیته امداد، متعهد شدیم.
 رئیس ‌بنیاد مستضعفان افزود: در تفاهم‌نامه دیروز نیز بنیاد مستضعفان پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض در ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیفی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند را متقبل شد که در این تفاهم‌نامه، سهم بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی، 50 میلیون تومان بلاعوض است.
فتاح با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر ساخته می‌شود گفت: بنیاد مستضعفان علاوه‌ بر این 1000 میلیارد تومان، در صورت امکان، زمین و مصالح رایگان را عهده‌دار خواهد شد.
به گفته وی، بنیاد مستضعفان تاکنون دو هزار میلیارد تومان بلاعوض در زمینه ساخت مسکن محرومان متعهد شده که تا دو سال آینده به صورت کامل، پرداخت می‌شود.
 همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم فوق، علیرضا تابش رئیس ‌بنیاد مسکن هم با ‌اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای مسکن محرومان اعلام کرد: این تفاهم‌نامه برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با مساحت متوسط ۵۰ متر مربع در مناطق هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مناطق محروم کشور با تایید بنیاد مستضعفان به امضا رسید.
وی افزود: بنیاد مستضعفان در بسیاری از پروژه‌ها از جمله حوادث غیرمترقبه با تحویل سیمان رایگان یا مسکن معلولان به تعداد ۱۴ هزار واحد و برای ساخت مسکن محرومان با همکاری کمیته امداد اقدامات موثری تاکنون انجام داده است.
رئیس ‌بنیاد مسکن ادامه داد: پیش از این، تفاهم‌نامه‌‌ای برای کمیته امداد و متقاضیان تحت پوشش بهزیستی داشتیم ولی برخی از افراد هستند که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و چه‌بسا محروم‌تر از افراد تحت پوشش ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف هستند و زندگی آنها بسیار سخت می‌گذرد. بنابراین باید آنها را هم تحت پوشش قرار دهیم.
تابش توضیح داد: برای این ۲۰ هزار واحد، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد مستضعفان (برای هر واحد ۵۰ میلیون) و ۴۰۰ میلیارد تومان (هر واحد ۲۰ میلیون تومان) هم سهمیه بنیاد مسکن است که پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: این یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و نرخ سود آن چهار درصد است که به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. زمین و نقشه رایگان و از صفر تا ۱۰۰ ساخت مسکن برای محرومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.