kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

رهبر شیعیان‌اندونزی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت




رهبر شیعیان‌اندونزی و بنیانگذار سازمان اهل بیت علیهم ‌السلام که از طرفداران مکتب امام خمینی بود، بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بین‌المللی «سانتوسای باندونگ» درگذشت. او باعث گرایش تعداد زیادی از مردم این کشور به تشیع شد.
یکی از استادان علوم دینی بنیاد علمی و آموزشی مطهری ‌اندونزی در جاکارتا دیروز اعلام کرد که استاد «جلال‌الدین رحمت» که چند روزی براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود عصر روز دوشنبه در سن
۷۲ سالگی به رحمت خدا رفت.
به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی سازمان اهل بیت ‌اندونزی نیز دیروز با تایید این خبر اعلام کرد پیکر این عالم فقید امروز در آرامگاه خانوادگی آنها در منطقه «سیسالنگاه» در باندونگ در غرب جاوا به خاک سپرده خواهد شد.
گفتنی است «جلال‌الدین رحمت» شخصیتی بود که با تحقیق عالمانه و مطالعات محققانه خود مذهب اهل بیت علیهم‌السلام را برگزید. او از مکتب فکری امام خمینی متأثر بود. فعالیت‌های این عالم در ترویج مذهب اهل بیت با عقلانیت و‌ محبت‌ و با سخنرانی‌های حکیمانه و ترجمه‌های متقن از آثار بزرگان شیعه در‌اندونزی همراه بود که باعث جذب و گرایش بسیاری در این کشور به مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شد. او همچنین سازمان اهل بیت علیهم‌السلام و مجتمع آموزشی شهید مطهری را تأسیس کرد.