kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

رونمایی از تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد و تجلیل از خانواده شهید فخری‌زاده در مجلس

طی مراسمی‌ در مجلس به مناسبت چهلمین روز از شهادت شهید فخری‌زاده از خانواده آن دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشورمان تقدیر به عمل آمد؛ همچنین از تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد رونمایی شد.



محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروز توفیق داریم که در خدمت خانواده شهید گرانقدر محسن فخری‌زاده باشیم،گفت: آن شهید مصداق روشن یک نیروی انقلابی بود و وجود و قلبش در همه شرایط برای اسلام، انقلاب و عزت کشور می‌تپید. شهید فخری‌زاده برای دفاع از پیشرفت علمی ‌و عزت کشور و به معنای واقعی در جهت قوی شدن کشور تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد و در نهایت هم جان خود را تقدیم ملت ایران کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه امروز چهلمین روز شهادت این شهید بزرگوار است، این توفیق را داریم که در مجلس شورای اسلامی از خانواده گرانقدر این شهید بزرگوار قدردانی کنیم.
قالیباف در ادامه جلسه با‌ اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح یزدی نیز، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی و از مبارزان و یاران مخلص حضرت امام خمینی(ره) بود و نبود او بدون شک ثلمه‌ای به مجموعه حوزه و ملت عزیز ایران خواهد بود که رحلت وی را به خانواده ایشان، ملت ایران و همچنین به محضر مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.
تقدیر از خانواده شهید فخری‌­زاده
خانواده شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان که چندی پیش طی عملیات  ‌تروریستی به شهادت رسیده بود، در جلسه علنی دیروز مجلس حضور یافتند.
امیر حاتمی‌ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام آقاجانپور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید در این جلسه جهت تقدیر از خانواده شهید فخری‌زاده در صحن علنی مجلس حاضر شدند.
در ادامه جلسه، در جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس از خانواده شهید فخری‌زاده تقدیر به عمل آمد.
همچنین نمایشگاه «هنر مردان خدا»،  برگزیده آثار هنری شهدا، دیروز به مناسبت چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
این نمایشگاه با حضور علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر حاتمی‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس و جمعی دیگر از نمایندگان افتتاح شد.
این نمایشگاه که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس شواری اسلامی برپا شده است، از دیروز تا چهارشنبه  (۲۴ دی‌ماه) در مجلس شواری اسلامی برپا خواهد بود.
رونمایی از تندیس سردار مقاومت
دیگر اینکه مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شامگاه ۲۰ دی‌ماه در برج میلاد تهران برگزار شد. بنابراین گزارش در این مراسم خانواده شهید سلیمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از  هنرمندان نظیر سیروس مقدم، داریوش ارجمند، امیریل ارجمند و... حضور داشتند.
این مراسم با پخش موزیک ویدئویی با صدای پرواز همای و تصاویری از تصاویری از رشادت‌های سردار سلیمانی آغاز شد و در ادامه سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت به بیان خاطراتی از دیدارش با سردار سلیمانی پرداخت. وی در سخنانی کوتاه گفت: برای ساخت فصل پنجم پایتخت به دیدار سردار رفتم  و دقایقی از دیدارمان نگذشته بود که تصورات قبلی من نسبت به سردار سلیمانی تغییر کرد.
وی ادامه داد: نظرات و دیدگاه‌های ایشان برای ساخت سریال با توجه به اینکه ما می‌خواستیم به موضوع داعش بپردازیم بسیار راهگشا بود و کمک بسیاری به ما کرد.
همچنین در ادامه از قطعه‌ای با صدای امیریل ارجمند رونمایی شد که در رسای حاج قاسم سلیمانی تولید شده بود. سپس امیریل ارجمند و پس از آن داریوش ارجمند بازیگر سینمای ایران در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخنرانی کردند.
در ادامه این مراسم و پس از پخش کلیپی از سخنرانی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فاطمه سلیمانی، دختر سردار شهید سلیمانی در جایگاه این مراسم حاضر شد و به قرائت نامه‌ای از سردار سلیمانی پرداخت که خطاب به وی نگاشته شده بود.
در پایان مراسم، از تندیس و مجسمه سردار سلیمانی در حضور خانواده سردار شهید سلیمانی، وزیر صمت،  پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در مراسم، رونمایی شد. تندیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌صورت دائمی ‌در یکی از جایگاه‌های موزه مشاهیر برج میلاد قرار گرفت.