kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
پایگاه ورلد اُمترز:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 90 میلیون نفر رسید /آمریکا، هند و برزیل در صدر

داده‌های آماری نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 90 میلیون نفر هم عبور کرده و کشورهای آمریکا، هند، برزیل، روسیه و انگلیس در صدر آمار مبتلایان به این ویروس قرار دارند.




سرویس خارجی-

بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان عصر دیروز از مرز 90 میلیون و 101 هزار نفر عبور کرد و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 935 هزار نفر رسید. بر اساس داده‌های این مرکز تاکنون 64 میلیون و 492 هزار نفر از این بیماری بهبود یافته‌اند.
بر اساس آمارهار رسمی، هم اکنون آمریکا با ۲۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۹۳۸ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین مبتلایان قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان قرار گرفته‌اند.
همزمان با شیوع ویروس مهلک کرونای انگلیسی در انگلیس و افزایش شمار تلفات ناشی از این بیماری در این کشور، انگلیس پنجمین کشور در جهان از حیث شمار مبتلایان به کرونا شناخته شد.
به نوشته خبرگزاری «تاس»  بر اساس آمار رسمی منتشر شده طی یک روز ۵۹ هزار و 900 مورد ابتلا به کرونا  در انگلیس ثبت شده و شمار کل مبتلایان  به این بیماری هولناک به  بیش از ۳ میلیون نفر
رسیده است.
  اینک با احتساب این آمار، انگلیس پنجمین کشور در جهان  از حیث ابتلا به  کروناست.
این در حالی است که آمار فوتی‌های این کشور نیز افزایش داشته و روز شنبه 1325 تن بابت ابتلا به کرونا جان
باختند.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز درخصوص این بحران گفت: «بیمارستان‌های ما بیش از هر زمان دیگری از آغاز شیوع کرونا تاکنون، تحت فشار قرار گرفته‌اند. میزان ابتلا در سراسر کشور همچنان تاحد هشدار دهنده‌ای رو به
افزایش است».
وضعیت اضطراری در لندن
«صادق خان» شهردار لندن نیز روز جمعه در پی افزایش خطر ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها در پی شیوع کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرد. وی در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، در این خصوص هشدار داد: «من امروز یک وضعیت اضطراری اعلام کردم زیرا تهدید ویروس کرونا برای شهر ما به نقطه بحرانی رسیده است. هم‌اکنون از هر ۳۰ شهروند لندن، یک نفر به کرونا مبتلا است.
اگر اقدام فوری در پیش نگیریم، خدمات درمانی ما بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و افراد بیشتری جان خود را از دست
می‌دهند».
در پی تشدید بحران کرونا در انگلیس، جانسون از اولین ساعات روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه، پنجم ژانویه ۲۰۲۱، قرنطینه و تعطیلی سراسری در انگلیس و اسکاتلند را اجرایی کرد.
طبق محدودیت‌های جدید، افراد تنها برای موارد ضروری همچون خرید دارو و مواد غذایی اجازه خروج از خانه دارند و افرادی که امکان دورکاری ندارند، می‌توانند از خانه
خارج شوند.
از طرف دیگر، کلیه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است و تا اواسط ماه آینده میلادی اکثر دانش‌آموزان می‌بایست به صورت آنلاین در کلاس‌ها حاضر شوند و امتحانات آخر سال نیز همچون سال‌های گذشته در تابستان برگزار نمی‌شود.