kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
سخنرانی منتشرنشده سردار شهید سلیمانی

حزب‌الله می‌تواند ارتش اسرائیل را دفن کند

سید حسن نصرالله می‌گوید «من موشک‌هایی دارم که می‌توانم ساختمان‌های اسرائیل را با دقت بزنم و اگر 6 لشکر اسرائیلی هم بیاید من دفنش می‌کنم.»



21 خرداد ماه سال 90 در جلسه‌ای با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت و برخی فرماندهان سال‌های دفاع مقدس در مسجد ولی‌عصر(عج) تهران، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان سخنانی درخصوص موضوعات مختلف ازجمله سال‌های دفاع مقدس، وضعیت جبهه مقاومت در آن ایام و مسئله بیداری اسلامی که در آن تاریخ چیزی در حدود 5 ماه از آغاز آن می‌گذشت پرداخت.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از این سخنرانی که خبرگزاری تسنیم آن را برای اولین بار منتشر کرد، تاکید کرد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم، در راهِ رفتن هستیم. خیلی از دوستان ما رفته‌اند. آنهایی که شهید شده‌اند با افتخار رفتند و آنهایی هم که توانستند آن روح شهادت را به‌عنوان شهید زنده در خودشان حفظ کنند و بعد رفتند هم با افتخار رفتند.
ما هم هر یک با وضعیتی خواهیم رفت و این راهی است که بازگشت ندارد و همه ما در مسیر آن قرار خواهیم گرفت.
تاثیر انقلاب اسلامی ایران
بر جهان
سردار سلیمانی افزود: حال سؤال این است که اگر از ما بپرسند که؛ در ابتدای ورود به آن دنیا چه می‌خواهی ببینی، یقیناً اگر آدم بخواهد بامعرفت جواب دهد، دوست دارد دوستان شهیدش را ببیند، حسن باقری، همت، خرازی، کاظمی! هرکدام از ما رفقای زیادی داریم که دوست داریم آنها را ببینیم. باید بزرگ‌ترین سرمایه ما غم دوستانمان باشد. اگر کسی به‌معنای حقیقی معرفت داشته باشد، مثل کسی که دائم عزادار است، باید این غم را در درون خودش حفظ کند.
وی در ادامه تاکید کرد: امروز برخی می‌پرسند آیا این حوادثی که در جهان رخ داده، متأثر از انقلاب ماست؟ آیا اسلامی است یا نه، چیز دیگری است.خیلی‌ها معتقدند اینها پدیده‌های اجتماعی هستند که به‌دلیل فساد در کشورها به وجود آمده و آمریکا تنها سر چاه این اعتراضات را برداشته و خودش آن را هدایت می‌کند، یکی را می‌برد، یکی دیگر را می‌آورد، استدلال و منطقی هم برای آن دارند اما من معتقدم این نیست، نه من، خیلی‌ها و مهم‌ترین فرد مقام معظم رهبری است که بارها این را فرموده‌اند که «چه کسی قبول کند یا نکند، این حوادث متأثر از انقلاب اسلامی است.» سردار سلیمانی افزود: در جنگ 6 روزه، سه ارتش کشورهای مهم و ثروتمند عربی در 6 روز مقابل اسرائیل شکست خوردند. در جنگ 33 روزه دیگر اسرائیل، اسرائیل 1967 نبود؛ اسرائیل سال 2006 بود که یک لشکر آن برابری می‌کرد با توانمندی ارتش اسرائیل در جنگ 6 روزه.
حزب‌الله، اسرائیل را
الک کرد
وی خاطرنشان کرد: همه دنیا امکانات خود را بسیج کرده بود تا پیروزی اسرائیل را جشن بگیرد و از دست حزب‌الله خلاص شود، اما حزب‌الله پیروز شد و پیروز صددرصد نظامی هم شد. خود فرماندهان اسرائیلی اعتراف کردند که حزب‌الله در این جنگ مثل یک زلزله 9ریشتری اسرائیل را الک کرد.
سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز رشد مقاومت مثل دیروز نیست که سید حسن نصرالله انکار کند و بگوید که «من موشک ندارم.»، بر عکس خودش اعلام می‌کند که «من موشک‌هایی دارم که می‌توانم ساختمان‌های شما را با دقت بزنم.»، می‌گوید «اگر 6 لشکر شما بیاید من دفنش می‌کنم.» وی تاکید کرد: این حوادث و این‌همه پیروزی از جانب یک سازمان عربی که ریاست آن را یک روحانی برعهده‌دارد، آیا می‌تواند بر مصر، اردن و دیگر کشورهای عربی تأثیرگذار نباشد؟ یا آنچه در فلسطین رخ داد، این حوادث به‌صورت تسلسلی بر هم تأثیرگذارند، وقتی سال 2000 اتفاق افتاد و اسرائیل از جنوب لبنان فرار کرد، حادثه بعدی، عقب‌نشینی از غزه بود به‌طوری که خاخام‌های یهودی با‌گریه از غزه عقب‌نشینی کردند، پس ثمره عقب‌نشینی از لبنان، عقب‌نشینی از غزه شد و ثمره پایداری در جنگ 33روزه پیروزی دیگری در داخل غزه و در جنگ 22روزه بود.
نتوانستیم سرداران جنگ را بشناسانیم
حاج قاسم در ادامه گفت: این اتفاق‌ها در کنار مرزهای مصر افتاد. جوانان تونسی حرف عجیبی زدند و گفتند «ما وقتی شنیدیم که سید حسن نصرالله می‌گوید «ما 6 لشکر اسرائیل را دفن می‌کنیم»، گفتیم پس ما می‌توانیم پلیس بن‌علی را شکست دهیم.»، این باور به وجود آمد. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با نام اسلام بر این بیداری اسلامی تأثیر گذاشت و من بعید می‌دانم که امروز حادثه مهمی در دنیا بیفتد یا اتفاق افتاده باشد که به‌نوعی متأثر از جنگ ما نباشد، چرا می‌خواهیم این را انکار کنیم؟ این ثروت انقلاب اسلامی است، مال انقلاب اسلامی و خون شهدای ماست، حتی بر فرض اینکه مصری‌ها آن را قبول نکنند.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی خاطرنشان کرد: یکی از غصه‌های اصلی ما این است که مالک‌های جنگ ما شناخته نشد؛ کسانی مثل حسین خرازی. ما نتوانستیم صیاد شیرازی و آبشناسان را بشناسانیم، اینها جویبارهای جبهه‌های ما بودند.