kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
روحانی‌:

واقعی بودن درآمدها و عدم تحمیل فشار بر مردم در منابع جدید درآمدی مورد توجه باشد

رئیس‌جمهور گفت: دولت با توجه به نظر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت، اصلاحیه لازم را در مورد درآمد بودجه ارائه می‌کند.

یکصد و نود و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دیروز سه‌شنبه (9دی) به‌ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شد.
در این جلسه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مذاکرات پیرامون لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت، دولت اصلاحیه لازم را در مورد درآمد بودجه پیشنهادی ارائه می‌کند و همزمان حداکثر صرفه‌جویی در مصارف را اعمال خواهد کرد.
روحانی گفت: رویکرد دولت نسبت به منابع جدید درآمدی در بودجه که بر اقتصاد کشور آثار تورمی نداشته باشد، مثبت است ولی باید دو ملاک واقعی بودن درآمدها و تحمیل نشدن فشار بر مردم به‌طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.
برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی
با حضور روحانی
عصر دیروز سه‌شنبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس‌جمهور برگزار گردید و پس از ارائه گزارش رئیس‌ ستاد ملی نانو درباره روند توسعه فناوری نانو در کشور، روحانی به توانایی‌های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان در عرصه فناوری نانو و کاربردهای آن در بخش صنعت، سلامت و دانش‌های گوناگون نظیر هوا - فضا و دفاعی‌اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در عرصه تولید علم و مقاله در زمینه فناوری نانو بلکه در اجرا و تبدیل آن به صنعت و محصولات مهم، پیشرفت‌های افتخارآمیز به دست آورده است.
در این جلسه همچنین تجارب جهانی آموزش کودکان در سنین 3 تا 6 سال مورد بررسی قرار گرفت و اعضا‌ اشتراک نظر داشتند که باید بر آموزش در این دوره و اختصاص سرانه مناسب‌تر تمرکز جدی‌تری وجود داشته باشد. بر این مبنا مصوب شد که بررسی اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار گیرد.
حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه همچنین در گفت‌وگویی تحریم مراکز علمی و آموزشی جمهوری اسلامی از جمله جامعه‌المصطفی را محکوم کرده و از جوامع و مراکز علمی جهان خواست تا چنین اقداماتی را
محکوم کنند.