kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کولیوند تشریح کرد

فعالیت محله محور 2500 تیم مقابله با کرونا در طرح شهید سلیمانی

رئیس‌ قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جدا‌سازی مدیریت کرونا موسوم به طرح شهید سلیمانی از فعالیت دو هزار و 500 تیم در این طرح خبر داد.

به گزارش وبدا، پیرحسین کولیوند، اظهارداشت: با همت بسیج و وزارت بهداشت طرح بیماریابی، جدا‌سازی و آموزش در قالب محله محور در حال انجام است، ما به دنبال این هستیم که هر خانه را تبدیل به یک پایگاه سلامت
کنیم.
کولیوند افزود: در این طرح افراد مبتلا به کرونا به موقع و قبل از شدت گرفتن بیماری شناسایی می‌شوند. با همتی که گروه‌های مختلف آموزش دیده در این کار انجام داده شناسایی خوبی انجام شده است، تا کنون دو هزار و 500 تیم در این طرح آغاز به کار کرده‌اند.
وی ادامه داد: هر تیم ۱۵ نفره است و سرپرستی هر تیم را یک پزشک به عهده‌دارد، چهار نفر از متخصصان بیماری‌های واگیر و ۱۰ نفر هم از پرسنل اورژانس و پرستاران به همراه تیم‌ها هستند، در این تیم‌ها هر نفر موظف است که ۵۰ نفر را تحت پوشش قرار بدهد.
رئیس‌قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جدا‌سازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) گفت: هر فرد مجهز به تب سنج و رپید تست است که اگر جواب مثبت باشد در صورتی که در منزلشان امکان جدا‌سازی وجود داشته باشد به آنها آموزش‌های لازم داده می‌شود و اگر این امکان وجود نداشته باشد به هتل‌ها، مسافرخانه و محل‌هایی که کرامت مردم حفظ شود انتقال داده می‌شود.
کولیوند اظهارداشت: گروه بعدی مورد هدف ما افرادی هستند که با بیماران کرونا در ارتباط بودند که باید شرایط آنها هم بررسی شوند، گروه سوم افرادی هست که به بیماری مبتلا بودند و اکنون از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند اما هنوز کامل درمان نشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تمام هزینه اسکان و تغذیه در مراکز مراقب سلامت در طرح شهید سلیمانی رایگان است و شهروندان برای بودن در این مراکز نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنند.