kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
منتقد لبنانی در گفت‌وگو با کیهان:

جبهه مقاومت برای مبارزه با رژیم صهیونیستی فیلمی جهانی درباره قاسم سلیمانی بسازد(اخبار ادبی و هنری)

یک منتقد هنری گفت: جبهه مقاومت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی باید فعالیت در عرصه فرهنگی هنری را جدی‌تر بگیرد؛ به طور مثال می‌توانیم با استفاده از هنرمندان توانمند، فیلمی جهانی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی بسازیم.

دكتر رضا اسكندر استاد دانشگاه و منتقد هنری لبنانی در گفت‌وگو با کیهان درباره تلاش رژیم صهیونیستی و برخی از متحدانش در جهان عرب برای پیشبرد عادی‌سازی روابط در عرصه فرهنگ و هنر گفت: اسرائیلی‌ها هم جشنواره ساختند و هنرمندان عرب را به فلسطین‌اشغالی دعوت کردند ولی نتوانستند هنرمندان حرفه‌ای مخصوصا آدم‌های با تجربه و با شخصیت هنری و فرهنگی را جذب کنند. در تولیدات هنری نیز موفق نبوده‌اند.
وی تصریح کرد: در کل، مردم کشورهای عربی چه ملی‌گرا باشند و چه متدین، با سازش و همزیستی مسالمت‌آمیز با صهیونیست‌ها مخالف هستند، لذا حکومت‌ها نمی‌توانند با زور عادی‌سازی را انجام بدهد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اما درباره جبهه مقاومت هر چند یک مسیر بزرگی طی شده اما مقاومت در زمینه کارهای فرهنگی و هنری خیلی کُند حرکت می‌کند و از لحاظ جهانی محدود مانده و دلیلش این است که در کشورهای عربی کسانی که قصد دارند وارد فعالیت علیه اسرائیل شوند از لحاظ سیاسی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.شبکه المنار هم که در آمریکا و فرانسه ممنوع است نمی‌تواند بر افکار عمومی مردم آنجا اثر بگذارد لذا باید هدف اصلی جبهه مقاومت حفظ مخاطبان خودش باشد و این یک هدف استراتژیک است و هدف دوم این است که وارد بحث تزريق اطلاعات و اثرگذاری بر افکار عمومی ‌شود.
وی تصریح کرد: هدف اصلی مقاومت باید حفظ فرهنگ مقاومت و آشنا کردن مردم نسبت به دشمن واقعی آنها باشد، مخصوصا جوانان که معمولا دشمن اسرائیلی و چهره جنایتکارانه آن را به خوبی نمی‌شناسند.
دکتر رضا اسکندر گفت: ما باید همیشه پیشرفت کنیم زیرا ما در جوامع اسلامی و در محور مقاومت ایده‌هایی قوی داریم و به‌طور مثال می‌توانیم از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی یک فیلم از بهترین فیلم‌های جهانی تولید کنیم به شرط آنکه آدم‌های حرفه‌ای وارد عمل بشوند و نکته آخر که لازم به ذکر است اینکه اگر بتوانیم جوانانمان را با ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی خود آشنا کنیم یعنی اسرائیل ضربه خورده است.
گفتنی است، متن کامل گفت‌وگو با گروهی از هنرمندان و فعالان فرهنگی جبهه مقاومت درباره روند فرهنگی عادی‌سازی روابط با اسرائیل در جهان عرب و مقابله با آن، به زودی در صفحه تصویر روز کیهان منتشر خواهد شد.