kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

اسلام آباد: حمایت از فلسطین اصل تغییر ناپذیر سیاست خارجی پاکستان است

سفیر پاکستان در سازمان ملل بار دیگر بر حمایت کامل اسلام آباد از مواضع فلسطین تاکید و اعلام کرد، حمایت از فلسطین اصل تغییر ناپذیر سیاست خارجی اسلام آباد است.

پاکستان از جمله کشورهایی است که برخلاف آن چند کشور خیانتکار عربی که با رژیم صهیونیستی وارد فرایند عادی نشان دادن روابط شده‌اند، همواره از فلسطین حمایت کرده است. عمران خان نخست‌وزیر این کشور بارها علیه رژیم صهیونیستی موضع گرفته و از مقاومت فلسطین حمایت کرده است. در ادامه این حمایت‌ها، «منیر اکرم» سفیر پاکستان در سازمان ملل در پاسخ به شایعه‌های اخیر در رابطه با احتمال عادی ‌سازی روابط پاکستان و رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که حمایت از فلسطین جزیی تغییر ناپذیر از سیاست خارجی اسلام آباد است.
سفیر دائم پاکستان سازمان ملل متحد این را هم گفته که: «حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطین و استقرار یک کشور مستقل فلسطینی یکی از ارکان اصلی سیاست خارجی پاکستان است». پیش از این هم «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، ضمن محکوم کردن رابطه چند کشور عربی مرتجع با رژیم صهیونیستی، تاکید کرده بود که اقدامات یکجانبه از جمله آشکار‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشکل فلسطین را تشدید می‌کند.
خبر دیگر اینکه، جنبش حماس به مناسبت «روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ملت ما حق دارد از طریق همه راه‌ها در برابر اشغالگران مقاومت کند». در این بیانیه آمده:« سازمان ملل به نمایندگی از جامعه جهانی باید در همبستگی با ملت فلسطین از شعار دادن دست برداشته و به سوی اقدام عملی حرکت کند؛ به ویژه آنکه ده‌ها قطعنامه‌ای که به نفع ملت فلسطین صادر شده و جنایات اشغالگران و نژادپرستی آنها را محکوم می‌کند در نهادهای بین‌المللی عملی نشده است... ما از جامعه جهانی می‌خواهیم با معرفی سران اشغالگر صهیونیست به دادگاه‌های بین‌المللی و لغو مصونیت آنها و توقف حمایت نامحدود به ویژه از سوی آمریکا به اجرای عدالت بپردازد».