kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

قتل‌عام 110 کشاورز و ماهیگیر در نیجریه به دست تروریست‌های بوکوحرام

سازمان ملل می‌گوید، بیش از 110 کشاورز و ماهیگیر روز شنبه در شمال شرق نیجریه قتل‌عام شدند و متهم اصلی این جنایت گروه تروریستی «بوکو حرام» است. سر 30 تن از این قربانیان، از تن جدا شده است.

«ادوارد کالون»، هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در نیجریه، یک روز پس از وقوع این کشتار هولناک، شمار قربانیان را حداقل ۱۱۰ نفر اعلام کرد و گفت شمار زیادی نیز در حمله شبه نظامیان زخمی شده‌اند. این قتل‌عام همزمان با برگزاری نخستین انتخابات محلی در ایالت «بورنو» اتفاق افتاده است؛ ایالتی که گروه تروریستی بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ میلادی در آن شورش مسلحانه خود علیه دولت مرکزی را آغاز کرد.
این در حالی است که مقام‌های محلی نیجریه پیشتر و در شامگاه شنبه اعلام کرده بودند دستکم ۴۳ نفر در جریان حمله به خانه و کاشانه کشاورزان کشته و ۶ نفر هم «به شدت زخمی شده‌اند».
به گزارش ایسنا، در این جنایت که روز شنبه ۸ آذر (۲۸ نوامبر) در روستای «خوشوبه» در نزدیکی شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق کشور نیجریه به وقوع پیوسته است، مهاجمان مسلح، سر حدود ۳۰ نفر از قربانیان را بریده‌اند. «باباکو کولو»، فرمانده یک گروه شبه‌نظامی دفاعیِ محلی می‌گوید جای هیچ شک و تردیدی نیست که تروریست‌های بوکوحرام مسئول این جنایت هستند.